ANIMACIÓ LECTORA. AUTORES I AUTORS A LES AULES

Per tal d’engrescar l’alumnat de Primària a llegir i gaudir de la lectura, des de l’escola s’ha adquirit un llibre per cada nen i nena.

Dins els 30’ de lectura diaris, s’ha dedicat una sessió setmanal al que s’anomena “lectura dialògica”. Els infants llegeixen a casa unes quantes pàgines (decidides prèviament a l’aula) i a cada sessió es parla sobre el llegit. És com una lectura compartida entre infant i adult en la que les nenes i els nens tenen més protagonisme.

D’aquesta manera volem afavorir la lectura autònoma i el plaer per llegir..

Un cop acabat el llibre, els infants han pogut gaudir d’una sessió amb l’autora o l’autor del llibre. Han pogut conèixer com són i han pogut preguntar aspectes de la seva vida, tant personal com professional.

Donem les gràcies a totes les autores i autors que han vingut a l’escola: Jordi Losantos, Jaume Cela, David Nel.lo, Muriel Villanueva i Victor Aldea. Especialment agraïm la gestió de la Míriam de l’editorial Cruïlla que és qui ens ha facilitat l’activitat.

Totes les autores i autors que han vingut a l’escola han intentat contagiar des de les aules la passió per la lectura a les nenes i als nens, que, com totes les passions, no s’ensenya, només es contagia.

“Si vols un adult amb pensament creatiu, de petit explica-li contes; si el vols més savi, explica-li més contes.”

1. Einstein

Llibres comprats:

Cicle Inicial:

–     L’Estevet, quin ratolí. VICTOR ALDEA. Per 1r

–     La Tània i totes les tortugues. Muriel Villanueva. Per 2n

Cicle Mitjà:

–        Tots els colors del camaleó. JORDI LOSANTOS. Per 3r

–        Els rebels de la cabanya. DAVID NEL.LO. Per 4t

Cicle Superior:

–        El restaurant d’Adrià Potato. DAVID NEL.LO. Per 5è

–        El lladre d’ombres. JAUME CELA. Per 6è

Han gaudit moltíssim!!

Aquí podeu veure algunes fotos.

Fotos: Lectura. Biblioteca