Cada setmana el projecte Innovamat ens planteja un repte matemàtic a resoldre.
A partir d’un senzill vídeo els alumnes de 4t coneixen la nova aventura a resoldre. Això els motiva moltíssim i de seguida es posen a investigar. Sovint manipulen per a entendre els conceptes matemàtics que treballem.
Hi ha reptes que plantegen interpretar un mapa amb coordenades. També cal resoldre enigmes fent conjectures matemàtiques. Fan d’arquitectes i planifiquen mosaics, descobreixen les simetries de l’abecedari per poder resoldre l’endevinalla que els permetrà accedir al temple de la simetria, fan estadística, descobreixen com funciona el sistema de numeració xinès… I en el vídeo que presentem podeu veure com intenten reconstruir una composició en tres dimensions a partir d’ordres orals fetes amb vocabulari matemàtic molt precís.
Quan les matemàtiques es resolen jugant i fan referència a situacions de la vida quotidiana, esdevenen reptes amb sentit i aconseguim fer les connexions matemàtiques necessàries perquè l’aprenentatge sigui més significatiu.
I un dels indicadors que millor ens fan entendre que així s’aprèn millor és veure com l’alumnat no vol parar l’activitat matemàtica quan arriba l’estona del pati. Demà ja continuarem!
Fotos: 4t
Comentaris recents