EL PROJECTE DE FILOSOFIA 3/18 A CICLE INICIAL

A cicle inicial les sessions Filosofia 3/18 tenen dos grans objectius. Per una
banda tot allò que té a veure amb les habilitats de pensament, bàsicament
despertar l’esperit crític de l’alumnat i millorar la seva capacitat de judici. I,
per altra banda, millorar l’expressió oral en llengua catalana. La manera de
fer-ho és proporcionant vocabulari i estructures gramaticals amb les quals
siguin capaços de fer una argumentació de les seves idees ben raonada i amb
un discurs coherent.
Com funciona una sessió de Filosofia 3/18?
Al cicle inicial, hi ha unes pautes que sempre es segueixen, tot i que la
temàtica que es tracta a cada sessió pot ser totalment diferent.
Per començar la sessió, fem la rutina d’inici que consisteix en seure en
semicercle a al racó de filosofia, recordar les normes que sempre es pacten a
l’inici de curs per facilitar el desenvolupament de les sessions i fer memòria
dels temes que vam parlar a la sessió anterior. Tot seguit, llegim una
fragment del Conte d’en Pèbili, un follet que ens fa de guia, resolem els
dubtes de vocabulari i plantegem les preguntes filosòfiques que sorgeixen a
partir de la lectura. També podem començar la sessió prenent com a punt de
partida les il·lustracions del contes o bé treballant amb una obra d’art. Durant
el debat filosòfic, totes les opinions han d’estar argumentades. La part final,
és sempre l’avaluació figuroanalògica on han de valorar la sessió mitjançant
la tria d’una sèrie d’imatges on cadascuna simbolitza un significat diferent.
Tot i que aquest és la estructura bàsica de la sessió també treballem la
filosofia través de l’art, la música i activitats sensorials però sempre tenint en
compte els principis bàsics del projecte Filosofia 3/18.

Fotos: Filosofia 3/18

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>