TALLER DE CINEMA: CINEASTES A L’ESCOLA

El passat 25 de febrer els infants de cicle mitjà i superior van rebre una formació amb la Júlia Betrián, referent dels Serveis Educatius de la Filmoteca de Catalunya. Aquest taller es va desenvolupar per nivells al llarg de tot el dia. L’objectiu del taller era preparar el diàleg que mantindran infants de 8 a 12 anys amb les cineastes Mar Coll i la Nausica Bonnín el dia 4 de març a les 15h a l’escola.
Aquesta proposta neix de la programació anual que l’escola desenvolupa en la seva aliança Magnet amb la Filmoteca de Catalunya.
Van gaudir amb diferents dinàmiques: la interpretació de petits papers per entendre l’ofici de ser actriu, el visionament de fragments de pel·lícules de la Mar (per endevinar la trama) i de gravacions d’escenes rebutjades a les seves creacions fílmiques, l’observació de cartells dels films comentats, les curiositats en la biografia de les cineastes…
Els infants van poder conversar sobre elles i van generar preguntes que voldran fer directament a la Mar i a la Nausicaa el dia 4 de març. També treballaran a l’aula la presentació de l’acte oferint un resum de la seva
biografia i de la seva filmografia.
Plantegem els aprenentatges des de l’emoció que provoca conèixer aquestes magnífiques cineastes catalanes per encetar el nostre projecte de creació fílmica. Alumnat de cicle mitjà i superior experimentaran la creació
d’un curt d’animació i d’un documental on podran aplicar tots els consells que rebran d’elles.
Agraïm molt a la Filmoteca de Catalunya, molt especialment a la Júlia i a l’Anna que ens acompanyen en aquesta bonica història, a la Mar i a la Nausicaa la seva generositat en posar al servei de l’educació el seu talent.

Fotos: Activitats Magnet