Diagnosi

Per poder elaborar l’estratègia digital de centre es va decidir utilitzar l’eina digital SELFIE. És el terme d’una paraula anglesa que en la seva traducció a la  nostra llengua podem dir que: es tracta de la reflexió personal sobre els aprenentatges eficients a través del foment de la innovació gràcies a les tecnologies educatives. Gràcies al SELFIE, els centres educatius, es recolzen per integrar les tecnologies digitals en el seu ensenyament, en els aprenentatges i en l’avaluació. L’eina digital SELFIE és la que ha fet servir la nostra escola amb l’objectiu de fomentar la reflexió personal en relació amb l’ús de les tecnologies digitals per a la docència i l’aprenentatge tant a nivell d’opinió del professorat com de l’alumnat i les compara. SELFIE és una eina desenvolupada per la Comissió Europea amb un equip internacional d’experts. 

Els resultats obtinguts ens permeten entaular un diàleg dins de la comunitat educativa i d’aquesta manera identificar i analitzar les fortaleses i les febleses trobades.

Podeu consultar el document aquí.

Punts forts

  • Lideratge: Les noves modalitats d’ensenyament.
  • Dins de col·laboració i xarxes es destaca el debat sobre l’ús de la tecnologia.
  • Dintre d’infraestructures i equips es valoren de manera positiva els dispositius digitals per a l’aprenentatge. 
  • Dins del desenvolupament professional continu es veia la necessitat de formació permanent. 
  • Dintre de la pedagogia pel que fa a suports i recursos es valora positivament la comunicació amb la comunitat educativa. 
  • Pel que fa a la implementació a l’aula de les tecnologies digitals es valora com a punt fort la col·laboració de l’alumnat.  
  • L’avaluació digital i la documentació per l’aprenentatge serien els punts forts de les pràctiques d’avaluació.  
  • Dintre de les competències digitals de l’alumnat es destacaria el comportament responsable i el fet d’aprendre a comunicar. 

Punts febles

  • Lideratge: L’indicador que ha quedat amb una puntuació més baixa és el temps per explorar l’ensenyament digital.
  • Les col·laboracions per compartir experiències. 
  • Dintre d’infraestructures i equips s’haurien de treballar més les tecnologies assistencials.  
  • Dins del desenvolupament professional continu la part més feble és l’intercanvi d’experiències. 
  • Dintre de la pedagogia pel que fa a suports i recursos es detecta una petita feblesa pel que fa a la creació de recursos digitals i a la creació de recursos educatius oberts. 
  • Pel que fa a la implementació a l’aula de les tecnologies digitals el seu punt feble seria el foment de la creativitat. 
  • L’avaluació de les destreses i els comentaris a altres alumnes sobre el seu treball serien els punts més febles de les pràctiques d’avaluació. 
  • Dintre de les competències digitals de l’alumnat faltaria atorgar reconeixement al treball dels altres.

Valoració general

  • La totalitat del claustre troba important tenir un bon desenvolupament digital i la necessitat d’una formació continua per tal d’obtenir uns aprenentatges de qualitat. 
  • Es creu necessari trobar un espai per tal de poder compartir els recursos digitals. 
  • Necessitat de compartir les experiències entre els docents. 
  • Les eines digitals de comunicació ens permeten mantenir una bona relació, fluida i clara amb tota la comunitat educativa.