Per poder elaborar l’estratègia digital de centre es va decidir utilitzar l’eina digital SELFIE. És el terme d’una paraula anglesa que en la seva traducció a la nostra llengua podem dir que: es tracta de la reflexió personal sobre els aprenentatges eficients a través del foment de la innovació gràcies a les tecnologies educatives. Gràcies al SELFIE, els centres educatius, es recolzen per integrar les tecnologies digitals en el seu ensenyament, en els aprenentatges i en l’avaluació. L’eina digital SELFIE és la que ha fet servir la nostra escola amb l’objectiu de fomentar la reflexió personal en relació amb l’ús de les tecnologies digitals per a la docència i l’aprenentatge tant a nivell d’opinió del professorat com de l’alumnat i les compara. SELFIE és una eina desenvolupada per la Comissió Europea amb un equip internacional d’experts.
Els resultats obtinguts ens permeten entaular un diàleg dins de la comunitat educativa i d’aquesta manera identificar i analitzar les fortaleses i les febleses trobades.
Podeu consultar el document aquí.
Punts forts
- Lideratge: Les noves modalitats d’ensenyament.
- Dins de col·laboració i xarxes es destaca el debat sobre l’ús de la tecnologia.
- Dintre d’infraestructures i equips es valoren de manera positiva els dispositius digitals per a l’aprenentatge.
- Dins del desenvolupament professional continu es veia la necessitat de formació permanent.
- Dintre de la pedagogia pel que fa a suports i recursos es valora positivament la comunicació amb la comunitat educativa.
- Pel que fa a la implementació a l’aula de les tecnologies digitals es valora com a punt fort la col·laboració de l’alumnat.
- L’avaluació digital i la documentació per l’aprenentatge serien els punts forts de les pràctiques d’avaluació.
- Dintre de les competències digitals de l’alumnat es destacaria el comportament responsable i el fet d’aprendre a comunicar.
Punts febles
- Lideratge: L’indicador que ha quedat amb una puntuació més baixa és el temps per explorar l’ensenyament digital.
- Les col·laboracions per compartir experiències.
- Dintre d’infraestructures i equips s’haurien de treballar més les tecnologies assistencials.
- Dins del desenvolupament professional continu la part més feble és l’intercanvi d’experiències.
- Dintre de la pedagogia pel que fa a suports i recursos es detecta una petita feblesa pel que fa a la creació de recursos digitals i a la creació de recursos educatius oberts.
- Pel que fa a la implementació a l’aula de les tecnologies digitals el seu punt feble seria el foment de la creativitat.
- L’avaluació de les destreses i els comentaris a altres alumnes sobre el seu treball serien els punts més febles de les pràctiques d’avaluació.
- Dintre de les competències digitals de l’alumnat faltaria atorgar reconeixement al treball dels altres.
Valoració general
- La totalitat del claustre troba important tenir un bon desenvolupament digital i la necessitat d’una formació continua per tal d’obtenir uns aprenentatges de qualitat.
- Es creu necessari trobar un espai per tal de poder compartir els recursos digitals.
- Necessitat de compartir les experiències entre els docents.
- Les eines digitals de comunicació ens permeten mantenir una bona relació, fluida i clara amb tota la comunitat educativa.