Acolliment digital

L’acollida digital forma part de l’acolliment general de l’escola i, per tant, és necessari tenir un protocol dirigit a les noves incorporacions a la comunitat educativa (infants, famílies i mestres).

INFANTS

• A l’inici de curs, les tutores explicaran la normativa digital a tot l’alumnat de primària juntament amb el decàleg de bon ús digital. Aquest decàleg quedarà penjar físicament a totes les aules, sala d’ordinadors i sala de tauletes.
  • Tots els infants tindran, prèviament signada per les famílies, l’autorització de drets d’imatge que permetrà, o no, que l’infant pugui aparèixer en les diferents xarxes de les quals disposa l’escola.
  • Un cop els alumnes arriben a 1r de primària se’ls hi crea un correu electrònic intern de l’escola @epdg.cat que els hi servirà durant tota la seva estança a l’escola. Aquest correu és d’ús educatiu i no permet correspondència amb correus externs per tal de protegir la privacitat dels infants.
  • Els alumnes de 5è se’ls hi facilita un ordinador portàtil el qual tindran fins a acabar el cicle superior. Als infants que cursen aquesta última etapa, se’ls presenta l’eina de Classroom, on desenvoluparan gran part del seu treball digital.
  • Es presenten als alumnes els espais web del centre i els que serviran per al seu treball educatiu.
  • Tota la comunitat, vetlla pel bon funcionament dels suports i el material digital.

MESTRES

• Quan un mestre/a arriba nou al claustre se li facilita un correu intern @epdg.cat. Així mateix, han de tenir actiu el correu @xtec. Si no fos així, la direcció s’encarregaria de demanar-li al departament.
  • Es dona accés a la carpeta compartida del Drive on hi ha el recull de tota la documentació de l’escola. També es dona accés a la unitat (:P) dels ordinadors que tenim al centre, on hi ha carpetes compartides a escala interna).
  • Es donen les claus d’accés als ordinadors de sobretaula (3 perfils: ARGO, PROF i SUPER).
  • Se’ls hi dona un usuari i una contrasenya pel servei d’impressió. També se’ls assessora per com s’imprimeix des de qualsevol ordinador del centre i com funciona la impressora.
  • Se’ls hi explicarà la normativa digital (incloses les NOFC digitals i l’estratègia digital de centre) i se’ls hi compartirà el decàleg del bon ús.
  • Se’ls hi facilita un ordinador portàtil registrat en el índic.
  • Se’ls hi dona accés al TELLFY -App de missatgeria instantània que fa servir l’escola amb les famílies.
  • S’informa dels infants que no tenen drets d’imatge per tal de preservar la seva privacitat a l’hora de publicar articles a les xarxes.
  • Es posa a disposició de les necessitats del docent els recursos digitals disponibles en el centre per tal que pugui desenvolupar les seves tasques docents.

FAMÍLIES

• Se’ls hi explica les NOFC digitals acordades en Consell Escolar.
  • A l’inici de curs, se’ls informará de la normativa digital i del decàleg del bon ús.
  • Se’ls hi facilita l’accés al TELLFY de l’escola com a canal de comunicació de l’escola amb les famílies.
  • Se’ls hi proporciona les autoritzacions de drets d’imatge per tal de que les signin.
  • Se’ls hi facilita el correu electrònic del centre dels mestres que hagin arribat nous.