Carta de Compromís Educatiu

La carta de compromís educatiu és un document que té com a finalitat potenciar la comunicació, la participació, la implicació, el compromís i la corresponsabilitat entre l’escola i les famílies en l’educació d’infants.

Per tant, la carta ha de contribuir, entre altres, als objectius següents:

  • Fomentar la convivència i el bon clima escolar.
  • Millorar la informació i la comunicació entre el centre i les famílies.
  • Facilitar a les famílies l’exercici dels seus drets i el compliment dels deures.
  • Compartir amb les famílies els principis i els continguts del projecte educatiu del centre i, si escau, els projectes educatius de l’entorn.
  • Corresponsabilitzar el centre i la família en l’èxit acadèmic, personal i social dels alumnes i també en el compromís cívic dels infants.

Cada escola elabora la seva carta de compromís educatiu de manera participativa entre els diferents membres de la comunitat escolar, segons els principis, criteris i valors del seu projecte educatiu.

La carta de la nostra escola:

COMPROMISOS

Per part de l’escola:

1.- Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne o alumna.

2.- Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne o alumna en l’àmbit escolar.

3.- Facilitar l’acollida i la integració del conjunt de la comunitat educativa (alumnat,

professorat, famílies) amb la determinació d’ un conjunt sistemàtic d’actuacions que

afavoreixin la plena incorporació de tothom a la vida i a la dinàmica ordinària del centre i del seu entorn i la determinació de protocols específics per a l’alumnat nouvingut o amb risc d’exclusió social.

4.-Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne o alumna.

5.- Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament del centre.

6.- Informar la família i l’alumne o alumna dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendi­ment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les avaluacions.

7.- Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne o alumna i mantenir-ne informada la família.

8.- Mantenir comunicació regular amb la família (com a mínim una al curs) per informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne o l’alumna.

9.- Comunicar a la família les inassistències i/o retards no justificades de l’alumne o alumna al centre, i qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.

10.- Atendre en un termini raonable (el més aviat possible) les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família (s’ha de facilitar en la mesura possible la conciliació de l’horari laboral de la família amb l’horari del centre).

11.-Formar en el respecte dels drets i llibertats fonamentals dins els principis democràtics de convivència.

12.- Fomentar el respecte al medi ambient i el desenvolupament sostenible partint dels espais i de l’entorn que ofereix la nostra escola.

Per part de la família:

1.- Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat del professorat i, més específicament, la de l’equip directiu.

2.- Compartir amb el centre l’educació del fill o filla i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre.

3.- Instar el fill o filla a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes.

4.- Vetllar perquè el fill o filla compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa pel professorat.

5.- Ajudar el nostre fill o filla a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.

6.- Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb l’aplicació del projecte educatiu en la formació del fill o filla.

7.- Facilitar al centre les informacions del fill o filla que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge.

8.- Atendre en un termini raonable (el més aviat possible) les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el centre.

9.- Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar del fill o filla.

10.- Informar el fill o filla del contingut d’aquests compromisos.

11.- No discriminar cap membre de la comunitat educativa ,respectant els seus drets i llibertats per raó de naixement, raça, sexe o per qualsevol altra circumstància personal o social.

12.- Respectar i utilitzar correctament i compartir els béns mobles i les instal·lacions del centre.

13.- Propiciar un ambient convivencial  que fomenti el respecte entre companys i respectar el dret dels altres alumnes a no veure  pertorbada l’activitat normal a les aules.

Aquest document l’han de signar el pare, mare, tutor o tutora legal de l’alumne o alumna i la direcció del centre educatiu en el moment de la matrícula.