Projecte l’escola

PROJECTE L’ESCOLA

Durant aquest tercer trimestre les classes de primer en les estones de projecte ens hem interessat per saber més coses de la nostra escola. Primer vam voler saber si les escoles sempre havien estat com la que nosaltres coneixem, i per això vam elaborar una enquesta i vam preguntar a les nostres famílies com havia estat la seva experiència escolar. Amb aquest recull d’informació vam veure que les escoles han canviat molt al llarg dels anys. Una de les informacions que més ens va impressionar va ser que a les escoles d’abans hi havia poques joguines i que en algunes d’elles, els nens i les nenes estaven separats.

També vam reflexionar sobre el nom de la nostra escola. Per què van decidir posar-li aquest nom? Qui era el Paco Candel? Què va fer en la seva vida?… en  un primer moment, van pensar que en Paco Candel era la persona que havia construït l’escola. Així que vam buscar informació i a través d’un conte, i d’un documental vam endinsar-nos una mica més de la seva vida. Vam veure que havia estat un escriptor famós i una persona molt important per la ciutat.

Per acabar el projecte, i com que ja no falta gaire perquè comencin a fer la nostra escola definitiva, vam parlar de com ens agradaria que fos, quins espais ens agradaria tenir, com ens agradaria que fos el pati… Després d’una bona conversa, en petits grups vam dissenyar i crear les nostres maquetes amb un munt de bones idees.

Enviarem les nostres maquetes a l’Equip d’arquitectes perquè es puguin inspirar amb totes aquestes bones idees que hem creat entre la classe de la Xocolata i els Experiments.

Tota la comunitat educativa, ja tenim moltes ganes d’estrenar la Nova Paco Candel!!!