L’experimentació com a font de descoberta

En edats primerenques, l’EXPERIMENTACIÓ permet que l’aprenentatge sigui significatiu. Aquest es dona de manera vivencial i directe a través de diferents elements i materials de l’entorn més proper, i provinents de la vida quotidiana dels nens i nenes.

Els infants posen en joc tots els sentits; la observació, l’olfacte, el gust, el tacte…

Durant aquest mes d’Octubre, amb l’arribada de la tardor i amb el que això comporta, hem aprofitat per fer diverses propostes, com ara:

  • Escuma d’afaitar amb colorant
  • Pintura (taps de suro, pinzells, esponges…)
  • La magrana
  • Tastet fruits de tardor

“Aprenem quan som capaços d’elaborar una representació personal sobre l’objecte, la realitat o el contingut que pretenem aprendre. Aquesta elaboració implica aproximar-nos a l’objecte de manera activa, des de les experiències, els interessos i els coneixements previs que posseïm, i d’aquí deriva el paper actiu tant del professor com de l’alumne. Suposa construir un significat personal i propi de la nova realitat, en un procés d’integració i no d’acumulació.” Solé i Coll (1994)

Fotos experimentació