L’espai de construccions, manipulació i raonament

Peces de fusta, prismes, cilindres, cubs, peces soltes, rectangles, cercles… El joc, la manipulació i l’experimentació amb els materials permet als infants desenvolupar i fer servir de manera intuïtiva aspectes relacionats amb la mesura, l’orientació espacial, la classificació, la percepció… De manera individual o col·lectiva, els infants de l’escola van fent noves descobertes a l’ESPAI DE CONSTRUCCIONS. Proven les possibilitats de cadascuna de les peces perquè la construcció sigui una creació cada vegada més enriquida. L’espai de construccions facilita un joc on es relacionen l’acció i la imaginació.

Els infants de 3 anys, normalment fan tancaments amb les peces d’escuma, cases amb parets baixetes per posar-s’hi a dins. Construccions per jugar amb tot el cos, amb ells com a protagonistes.

Construccions on construir per destruir és l’objectiu del joc.

Els infants de 4 anys, comencen a poc a poc a conquerir l’alçada, moviments cada vegada més precisos, que creen castells, torres i cases altes com ells mateixos. Però també composicions de poca alçada, però plenes de detalls, carregades de peces soltes on apareixen conceptes matemàtics com la simetria, agrupacions, les seriacions i l’ordre.

 

 

Els infants de 5 anys ja tenen moltes experiències amb les construccions, amb l’assaig-error, així que els objectius que es proposen cada vegada són amb més dificultat, construccions molt pensades i elaborades que s’assemblen més a la realitat i a allò que volen fer. Els metres també els permeten treballar l’alçada amb un vessant més matemàtic i els ajuda a apropar-se més al seu objectiu final.

 

 

 

 

 

 

“El coneixement logicomatemàtic és el que no existeix per si mateix. Es deriva de la coordinació de les accions que realitza el subjecte amb els objectes.” Jean Piaget