PROJECTE NUTRIALIMENTACIÓ DE 4t

Al llarg del segon trimestre l’alumnat de 4t ha estat treballant de valent en el projecte que vam anomenar: NUTRIALIMENTACIÓ

Compartim amb vosaltres els detalls d’aquest emocionant viatge a través del món de la nutrició, un viatge que ha estat tant educatiu com deliciós! Els estudiants de 4tA i 4tB han estat immersos en un projecte que els ha permès explorar els secrets d’una alimentació saludable i descobrir el valor de les bones eleccions alimentàries.

Els nostres infants han après a identificar els nutrients clau en els aliments, a comprendre la importància d’una dieta equilibrada i a reconèixer la relació entre una alimentació saludable i el benestar general. Hem vist com s’han emocionat en descobrir els beneficis d’una dieta rica en fruits i verdures fresques, i com han mostrat un interès renovat en tastar noves receptes i aliments nutritius tot convidant a les famílies al nostre propi: MASTERXEF!

Una part destacada del nostre projecte ha estat la visita al MERCABARNA, on els nens i nenes van tenir l’oportunitat de conèixer als venedors, aprendre sobre els aliments de temporada i fins i tot tastar alguns ingredients fent un tast a cegues dels diferents sabors que podem trobar a la nostra gastronomia: dolç, àcid…,  Ha estat un moment màgic veure com es movien per aquest gran centre com és el MERCABARNA i compartíem al final un àpat conjunt amb una amanida ben fresca i una macedònia ben dolça!

Un dels aspectes més interessants del nostre projecte va ser la comparació entre el Plat de Harvard i la Piràmide de NAOS com a guies per a una alimentació saludable. Descobrir que el Plat de Harvard proporciona una estructura més intuïtiva i equilibrada per a les nostres eleccions alimentàries ens va obrir els ulls a una manera diferent de veure la nostra dieta quotidiana. A més, durant el projecte, també vam explorar les intoleràncies alimentàries i les malalties relacionades amb l’alimentació.

D’altra banda, ens vam endinsar en el món pràctic analitzant etiquetes de menjar. Aquesta activitat ens va permetre comprendre millor els ingredients dels aliments que consumim i fer eleccions més informades sobre el que posem al nostre cos. Aprendre a interpretar les etiquetes ens ha capacitat per identificar millor els nutrients essencials i saber quins ingredients poden ser perjudicials per a la nostra salut.

No podríem oblidar la importància de mantenir-nos ben hidratats! Hem après sobre la quantitat d’aigua que el nostre cos necessita per funcionar de manera òptima i com aquest simple hàbit pot tenir un impacte enormement positiu en la nostra salut i el nostre benestar en general.

Gràcies per acompanyar-nos en aquest increïble viatge de descoberta i aprenentatge.

FOTOS NUTRIALIMENTACIÓ 4t

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *