Projecte 1r – Els animals

Benvolgudes famílies dels Experiments i la Xocolata.

Al llarg d’aquest trimestre ens hem endinsat en el projecte dels ANIMALS, per aprendre més coses sobre aquest món que tant ens fascina.

Vam començar per una petita conversa sobre què sabíem, i vam veure que entre totes i tots en sabem un niu de coses. Després vam treballar diferents aspectes per aprendre’n una miqueta més.

Vam fer diferents classificacions, segons diferents criteris. Per exemple, els hem classificat segons on viuen, el que mengen, si tenen esquelet o no… Aprofitant aquestes classificacions ens vam introduir en el gràfic de barres per recollir la informació que ens interessa.

 

Aprofitant els sol i l’aire lliure, vam agafar tot el necessari i ens vam posar a crear, ombres d’animals i tot el que va sorgir… Com es creen les ombres? Es mouen les ombres al llarg del dia? I el sol? Vam passar una bona estona intentant contestar aquestes preguntes i aprenent com el sol es va movent i els raigs de llum van canviant l’angle fent les ombres més o menys curtes.

També ens hem fixat en les seves característiques principals, quins tenen pèls, plomes, pell, si són de sang freda o calenta, si respiren pels pulmons o les brànquies… I amb una activitat molt divertida amb les taules de llum, anàvem descobrint quins animals són vivípars o ovípars.

 

A més a més, ens han arribat les cartes de l’Anna, on ens enviava curiositats sobre alguns animals. Sabíeu que els mosquits tenen molt mala vista?, o que quan ens piquen ens claven 6 agulles?, o que les gallines tenen bona memòria, us ho podeu imaginar?, i que les granotes poden mirar en diferents direccions a la vegada? Ara ja sabem què és la metamorfosi i el cicle de vida d’alguns animals.

 

Per acabar vam anar totes i tots de sortida a la granja on vam gaudir moltíssim!!!

Hem après moltes coses i encara ens en queda moltes per aprendre. Hem de continuar fent-nos bones preguntes!!

Aquí us deixem un recull d’imatges perquè pugueu donar una ullada a la nostra feina.

FOTOS

1 comentari