Amb botes d’aigua

Que plogui sempre és emocionant. Sentir el so de les gotes en contacte amb el terra, l’olor a  mullat de l’herba,…

La pluja té la capacitat de despertar tots els sentits, però, a més és capaç de despertar el cos i el seu moviment.

A l’escola, els bassals són una gran oportunitat d’aprenentatge i ofereixen possibilitats a tots els infants,  respectant els seus ritmes i nivells evolutius.  Cada un desenvolupa unes habilitats i adquireix uns aprenentatges diferents, funcionals i significatius ja que tots esdevenen a través de vivències i experiències viscudes.

 

Moltes són les accions que els infants van generant dins dels bassals. Caminen, salten, arrosseguen, esquitxen, toquen, agafen, deixen… Un  ball de moviments que posa a proba tot el cos.

 

 

 

 

 

Els bassals són a l’escola una gran oportunitat de joc però també una oportunitat d’experimentar amb l’aigua i les  seves propietats.  És una oportunitat per veure com la calma de l’aigua es trenca quan passes amb la bicicleta, mesurar la profunditat amb el propi cos o amb un objecte, adonar-se de la temperatura i la pressió caminant amb les botes d’aigua, adonar-se del so al trepitjar-la i la manera com esquitxa si ho fem a poc a poc o més de pressa, el canvi de color quan amb els peus la sorra i l’aigua es barregen… L’efecte mirall. Mirar-nos-hi, mirar el cel, el món al revés…

“Per als infants, hi ha pluges i pluges. La que diverteix i sorprèn, i la que angoixa i avorreix. Però si la pluja deixa un bassal, gràcies a la bondat d’un petit forat a terra i a una mica de sol, els nens fan una festa. I la festa esdevé una gran celebració si els adults no dicten prohibicions i els segueixen els jocs”

Loris Malaguzzi

 

 

1 comentari