Sortida Can Gel

El passat dimarts 16 d’abril, l’alumnat de tercer de primària  va realitzar la sortida que donaria pas a l’inici del projecte del tercer trimestre: Els sectors de treball.  Per a això, les dues classes vam anar a la granja de vaques lleteres Can Gel.

Durant la nostra visita, vam tenir l’oportunitat de descobrir el funcionament intern de la granja. Ens van explicar detalladament com són les vaques frisones, per què produeixen llet, quina és la seva alimentació i per què duen a terme certs comportaments com el remugat. A més, l’alumnat va tenir la llibertat de formular totes les preguntes que els van venir al cap.

Explorant la granja, vam poder descobrir la sala de munyir en funcionament.  A l’aire lliure, vam participar en diverses activitats interactives, com ara donar menjar a les vaques i alimentar amb biberó a les vedelles més petites. També vam tenir el plaer de visitar la minigranja, on vam conèixer altres animals com ovelles, cabres i ponis.

Després de la nostra visita a la granja, ens vam traslladar a una aula especial on ens van introduir en el fascinant món de la producció de llet. Ens van presentar dades interessants sobre com es produeix la llet, els processos implicats i la importància d’aquesta indústria en el nostre dia a dia.

Per posar a prova els nostres coneixements, vam participar en desafiaments i enigmes relacionats amb la producció de llet, posant a prova la nostra capacitat de resolució de problemes i la nostra comprensió del tema.

Finalment, per acabar amb una nota divertida, vam jugar a una versió temàtica del joc de l’OCA, anomenada VACA. Aquest joc ens va permetre consolidar els nostres coneixements de manera entretinguda i compartir moments d’alegria amb els nostres companys de classe. Va ser una manera genial de cloure la nostra experiència a la granja i alhora reforçar tot el que havíem après durant el dia.

Durant el nostre temps d’esbarjo, els alumnes van tenir l’oportunitat de connectar amb la natura i gaudir d’un espai verd espectacular.