PROJECTE LES PLANTES

Benvolgudes famílies de 2n,

Aquest segon trimestre a les classes dels actors i les actrius i d’Egipte ens ha passat una cosa d’allò més curiosa! Hem rebut la carta d’un extraterrestre, en Tènix que ens demanava ajuda perquè al seu planeta s’està acabant l’oxigen i no tenen plantes.

Sense temps per perdre ens hem posat a investigar tot el que hem pogut sobre les plantes. Això ens ha portat a observar molt el nostre entorn i…
– Hem descobert que hi ha arbres de fulla caduca i de fulla perenne al nostre pati.
– Hem conegut el cicle de vida de les plantes.
– Ja sabem que perquè una flor es converteixi en fruit abans ha de ser pol·linitzada.
– També hem après que hi ha moltíssimes llavors i fulles diferents, d’on surten i què sense llum no poden fabricar clorofil·la i són més pàl·lides.
– A més, també sabem que es fan el seu propi menjar: el procés s’anomena fotosíntesi i en aquest deixen anar oxigen, això que tant necessita el Tènix i nosaltres!!!

A més a més, com ja us vam comentar, a la sortida vam aprendre un munt de coses sobre les plantes aromàtiques i medicinals. I… durant el camí alguns companys i companyes de la classe hem portat idees i vídeos compartint el que havíem plantat a casa i també hem decidit plantar-ho a la nostra classe, tot investigat en com s’havia de fer. Així doncs, hem plantat gira-sols, julivert, enciam i alvocats.

Hem decidit que volíem plantar a l’hort de l’escola i hem hagut de treballar de valent per veure que hi podíem plantar per l’època de l’any que és, quant ens costaria i quin espai necessita cada planta. Finalment, hem decidit que aprofitarem els planters que ha preparat l’alumnat de 6è. El cuidarem a casa durant les vacances de Pasqua i en tornar ho trasplantarem a l’hort de la nostra escola, esperant que creixi tot per poder recollir els fruits al tercer trimestre.

Hem acabat el projecte amb un taller d’experimentació amb tints naturals. Hem utilitzat la remolatxa, espinacs, cafè i fruits vermells. Ens ha agradat moltíssim i ens han quedat unes samarretes molt maques per la primavera.

Aquí us deixem un tastet d’algunes propostes que hem anat fent: