PROJECTE ACTORS I ACTRIUS

Benvolgudes famílies de la classe dels actors i les actrius,

Ja hem acabat el projecte d’aquest primer trimestre i us volem explicar una mica el que hem treballat perquè us adoneu de tot el que hem après!!!!

El primer que vam fer, gràcies a l’exposició que ens va fer l’Asier va ser investigar sobre la història del cinema. Vam fer una línia del temps per entendre-ho millor i veure com abans les pel·lícules eren mudes i en blanc i negre.

La següent activitat que va sorgir, va ser posar en comú i fer una pluja d’idees sobre els tipus de pel·lícules que coneixem. Uns van dir que hi ha de dibuixos, n’hi ha que ens fan por o riure… i així vam començar a investigar sobre els gèneres cinematogràfics.

Un dia, l’Ona Regalón ens va portar una figura d’Òscar que tenia a casa seva. Alguns no sabíem què era això així que ho vam buscar. Ara ja sabem que són uns premis que es donen en els Estats Units. Vam buscar quan pesava aquesta figura i com era de gran. Ens vam preguntar si a Espanya no hi havia premis… Però sí! Aquests es diuen Goya!

Un altre dia, la Waira ens va dir que la seva mare coneixia a un actor que havia fet curtmetratges, pel·lícules que hem vist a la televisió i teatre. Vam tenir la sort de tenir a Àlex Losada a la nostra classe i fer-li una entrevista que ens vam preparar superbé. Vam llegir entre tots i totes el seu currículum per no fer-li preguntes repetides. Ens va agradar moooooolt!!

L’Àlex ens va explicar que tot i que sols veiem als actors i les actrius en les pel·lícules, hi ha moltes més persones que treballen en aquest món… Pensant quines persones podien ser, vam començar a dir que hi havia un director que deia “ACCIÓ”, les persones que maquillen i fan els cabells als personatges… Així doncs, és com vam començar a investigar, per grups i amb ajuda de les tauletes digitals sobre els oficis.

Arran dels oficis, ens vam detenir en les persones que posen la música. Vam pensar que hi havia músiques que ens feien estar contents i contentes, d’altres ens feien una miqueta de por o d’altres que ens transmeten tristesa. Per això, vam conèixer què és una banda sonora. Vam escoltar bandes sonores de diferents pel·lícules i vam dibuixar i pintar allò que ens transmetia cadascuna d’elles.

A poc a poc el projecte arriba a la fi i arriba el moment més esperat!!!! Vam anar al cinema a veure una comèdia molt divertida “Lilo mi amigo el cocodrilo” en 4DX!! Quina passada! Es movien els seients!! Però abans d’això… vam pensar en gran grup, amb ajuda de material manipulatiu de matemàtiques, quant hauria de pagar l’escola per les entrades i les crispetes. Vam mirar en el Google Maps el temps que trigaríem a arribar i la distància que hi havia des de l’escola, per saber a quina hora havíem de sortir i no fer tard!!!!

No obstant això, el projecte no podia acabar així!! Som la classe dels actors i les actrius així que havíem de fer alguna representació. Vam començar a pensar i dibuixar per grups la nostra història per crear un conte de cinema. Cadascú del grup va dibuixar una escena i la va explicar amb la seva veu.

Finalment, cada grup, ha representat la seva breu història i aquí us adjunto el resultat!!!!!

UN CONTE DE CINEMA

Hem après moltíssim i ens mereixem un Goya!!!!!