Projecte Logotips

El nom de la classe és un referent pels infants i serveix per identificar el grup en diverses situacions educatives i lúdiques. Aprofitant aquesta situació, el grup comença a pensar quina proposta fer i a treballar en el tema, el qual normalment neix d’un interès comú a l’hora de triar el nom de la classe. L’alumnat de la classe de 6èA ha escollit aquest trimestre l’últim “nom de la classe” abans de finalitzat l’etapa de primària: LOGOTIPS.

Aquest any, com a grup ho tenien prou clar i des de l’inici s’escoltava amb força aquesta idea. En primer lloc, vam fer unes exposicions individuals, en parelles o petits grups per escoltar les propostes, fer preguntes a la resta i anar pensant quines activitats dur a terme amb aquest projecte. A més, destaquen objectius globals del projecte que acompanyen fins que termina com:
– Saber expressar l’opinió personal.
– Respectar les aportacions dels altres i el procés d’elecció del nom.
– Sentir la pertinença a un grup.

Es parteix sempre de la iniciativa individual i lliure de cada infant per passar a la votació democràtica de tothom plegats. Una vegada tothom ha exposat la seva opinió i s’ha decidit el nom de la classe, arriba la pluja d’idees, la qual determinarà els aprenentatges i sabers que el grup vol treballar i com ho vol fer. Aquesta pluja d’idees va ser la base des de la tasca inicial fins a arribar a la tasca final. També és un document viu que com a grup hem anat revisant, fen anotacions i modificant. A més a més hem dissenyat i elaborat la nostra porta de l’aula de manera col·laborativa i tothom aportant les nostres idees.

Amb aquest projecte dels Logotips hem encabit diversos aspectes relacionats amb el màrqueting i la publicitat, el disseny de logotips i marques, l’evolució d’una marca i sobretot, una part més crítica respecte al que ens trobem darrere d’una marca (avantatges i inconvenients, si són perjudicials pel planeta, contaminació i reciclatge…). L’àmbit digital ha estat molt present en el procés de les tasques i la gran majoria estan en suport Classroom, Canva, DrivePower Point, gràcies als dispositius unipersonals dels quals disposen els i les alumnes.
El projecte s’ha dut a terme en estones de Teixit d’aula i en anglès, amb les estones de Project.

També amb la sortida de projecte al Museu del Disseny de Barcelona, hem pogut aprendre aspectes relacionats amb el disseny i realitzar un taller “L’abecé del disseny gràfic: color, tipografia i composició”.
En la visita, primer van veure l’exposició: Dissenyes o treballes? La nova comunicació visual. 1980 – 2003, l’alumnat va poder conèixer les principals eines i processos del disseny gràfic. A partir d’algunes peces de la col·lecció van descobrir la importància de la tipografia, el color i la composició. Després, al taller, van crear els seus personatges tipogràfics. L’objectiu d’aquest taller, és continuar explorant les potencialitats de la tipografia com a eina de comunicació, tot activant la imaginació i les competències artístiques. També, al llarg de l’activitat es fomenta el treball en equip per tal de generar narratives visuals que dialoguin amb els principis del disseny gràfic.

Us deixem les fotos de la sortida aquí també: https://agora.xtec.cat/escolapacocandel/fotos-privat/sortida-projecte-6ea/

Aquest projecte ha tingut molt de presència al llarg del trimestre i la seva tasca final ha estat enfocada a la creació d’un logotip. Aprofitant tota la inspiració i idees que hem pogut agafar amb la sortida del projecte, fem aquest disseny que ha de tenir en compte alguns aspectes com: finalitat del logotip, eslògan, mesures i colors…

La metodologia està basada en el treball per projectes: què en sabem?, què volem saber? (amb la formulació d’hipòtesi/desenvolupament del tema), i què hem après? Aquesta última pregunta serà el tancament d’aquest projecte del nom de la classe, tot i que mai se sap fins on arribaran els seus interessos i desenvolupament, ja que aquest nom de la classe ens acompanyarà tot el curs escolar!