Projecte Escriptores i escriptors

ESCRIPTORS I ESCRIPTORES

L’alumnat de 5è B a través de diferents propostes de nom de la classe van acabar escollir per votacions aquest projecte tant interessant: Escriptores i escriptors.

Com objectiu final d’aquest projecte és van proposar convertir-se en escriptors i escriptores. Un cop decidit aquest objectiu van analitzar que és el que necessitaven, que els intrigava i que havien de fer. Van arribar a la conclusió que abans de ser grans escriptors i escriptores, necessitaven:

• Conèixer diferents formes d’escriptura.
  • Escriptores i escriptors important de la història.
  • La història de la escriptura i els llibres.
  • Altres formes d’escriure.

Per tant, van començar amb una recerca respecte quina tipologia de llibres podíem trobar, en la qual, van acabar en les tipologies textuals més representatives de la literatura que són la narrativa, el teatral i el poema. Seguidament, van fer una recerca d’escriptors i escriptores importants seguint aquest nou aprenentatge.

També van fer una línia cronològica a través d’un joc per tal de descobrir quan i com ha evolucionat l’escriptura. També els va visitar la ONCE per ensenyar altres for d’escriptura i de lectura i finalment, la sortida de projecte ens va acabar de resoldre dubtes que ens quedaven pendents. Ara si, estaven llestos i llestes per fer un text final de la tipologia que més els ha agradat, convertint-se en grans escriptors i escriptores.

Ha sigut un projecte molt dinàmic que ha aportar molts nous aprenentatges i curiositat.