La nutrició i l’alimentació

3, 2, 1 … Comencem!

Ja hem iniciat un nou trimestre i a les classes de 4t ens ha arribat un e-mail molt interessant de la Mirna, una investigadora oceanogràfica que treballa al MIT (Massachusetts Institute of Technology).

La Mirna ens explica que li agrada molt viatjar, conèixer altres països, cultures i plats típics, però que algunes vegades segons quins aliments o com organitzi els àpats del dia i de la setmana li fa mal la panxa. Potser són els seus hàbits alimentaris o alguna intolerància… No ho sabem, però ho haurem de descobrir amb el nou projecte que iniciem.

Per endinsar-nos en aquest projecte, a sobre de les taules vam trobar moltes imatges de diferents tipus d’aliments. Després d’observar-les amb detall amb l’equip de treball, vam fer una rotllana amb tot el grup-classe per esbrinar de quina manera podíem classificar-les i quina relació tenien entre elles. Diferents alumnes van proposar les seves idees per agrupar-les: seguint un ordre numèric, per tipus d’aliments, segons si eren saludables o no saludables, del que més ens agradava fins al que menys i al final va aparèixer una molt bona idea: classificar-les seguint l’ordre d’una piràmide d’alimentació.

Aquesta última classificació va donar peu a una conversa molt interessant sobre el significat, la utilitat i la fiabilitat d’una piràmide d’alimentació. Així vam descobrir que el projecte d’aquest trimestre estaria relacionat amb la nutrició i l’alimentació.

Per complementar aquest projecte, al mes de febrer, farem una visita a Mercabarna amb l’activitat de “5 al dia”, on podrem visitar l’espai on es distribueixen les fruites i verdures i aprendre molt més d’aquest tipus d’aliments.

Us anirem explicant com ens va al llarg d’aquests mesos!