Investigadores i investigadors!!!!

Aquest trimestre l’aula de quart ha decidit ser la classe de les investigadores i els investigadors. Durant el mes de setembre van poder exposar i plantejar diferents temes que resultaven interessants i motivadors per escollir el nom de la classe. Després d’escoltar a tothom amb les seves aportacions i de fer un procés de selecció, utilitzant la votació, el grup classe va quedar d’acord en què el nom que ens podia representar a tothom era la classe de les investigadores i els investigadors.

Una vegada vam tenir el nom triat, vam passar a fer la creació dels diferents equips de treball per elaborar i anar resolent el projecte. Primerament, l’alumnat va haver de decidir quin nom volien com a equip de treball per tal de treballar la pertinença. I més tard, cada equip va decidir quins rols de treball cooperatiu desenvoluparia cada persona.

Una vegada ja vam tenir els equips preparats, vam plantejar cinc temàtiques diferents relacionades amb la pluja d’idees que vam entomar a la rotllana. Aquestes temàtiques van ser: videojocs, animals, objectes, persones i còmics. A partir d’aquestes temàtiques, cada equip va plantejar dues preguntes sense resposta per tal d’iniciar el projecte. Amb aquestes deu preguntes vam redactar el cronograma (full de ruta del projecte) per començar a dur a terme activitats d’aula.
Algunes de les preguntes del projecte les podem transformar en aquests objectius d’aula:

– Descobrir personatges de misteri i la seva implicació en llibres, novel·les i pel·lícules.
– Investigar alguns animals per saber i conèixer exactament curiositats.
– Aprendre una mica d’història del còmic. DC, Marvel, personatges…
– Resoldre enigmes plantejats a l’aula.
– Recollir dades per l’escola per poder elaborar gràfics.
– Fer diferents experiments per treballar el mètode científic.

A més a més, aquest projecte ha anat acompanyat d’una sortida al museu de les ciències naturals on vam poder practicar encara més el mètode científic. L’activitat plantejada va ser descobrir l’illa d’Hipàcia. En quatre equips van investigar: el clima, els micromamífers, la flora i les coquines. L’objectiu d’aquesta activitat va ser fer una recerca minuciosa, utilitzant eines d’investigació i elaborant diferents gràfics per poder posar-ho en comú i descobrir l’illa d’Hipàcia.

Gràcies al projecte de les investigadores i els investigadors, hem pogut resoldre misteris, dubtes i ampliar curiositats que el grup classe té envers la vida.