L’escola Lacustà ria ha estat un dels centres guanyadors del Premi Escoles Verdes 2024 que atorga el Departament de Territori, Habitatge i Transició ecològica i el Departament d’Educació i Formació Professional.
El dimarts 3 de desembre, els nostres alumnes han rebut un guardó en un acte celebrat a Santa Perpètua de Mogoda.
L’escola Lacustà ria ha estat guardonada en la categoria singular, amb el “Projecte entorn: Un rastre que parla de Llagostera”.
Aquest projecte sorgeix de la necessitat d’acostar als infants del municipi de Llagostera als animals del seu entorn proper. Hem observat com moltes persones coneixen animals que viuen molt lluny i no han sentit a parlar mai dels animals del seu entorn més proper.
Quan som petits, els llibres, els documentals i les pel·lÃcules ens parlen de la vida i miracles de lleons, cocodrils, i d’altres animals de llocs remots. Però dels animals que tenim més propers, que viuen als nostres pobles, camps i boscos, en sabem ben poca cosa. Són animals espectaculars, propers però desconeguts. I qui no coneix, no estima. I qui no estima, no respecta. Estimar el patrimoni natural ens arrela a la terra on vivim. Amb aquesta reflexió és on neix i donem el punt de partida al nostre projecte, un espai per arreglar els coneixements del nostre entorn més proper a través de descobriments fantà stics per on anirem desenvolupant els aprenentatges.Â
Partint d’aquesta situació de partida, el gran problema com hem explicat, és proporcionar les eines i l’estimació cap a la fauna i flora de l’entorn més immediat. Per això, abans de sortir a boscos i camps, el que intentem despertar amb els infants és la curiositat de voler saber quins animals passen per l’hort de l’escola. En alguna ocasió algun infant havia parlat d’alguns animals que havia vist en aquella zona, i el que vam fer va ser posar-hi una cà mera i preguntar què creien que observarÃem. Això seria l’espurna que ens obriria la porta a conèixer i descobrir la fauna que conviu amb nosaltres. Per tant, podrÃem dir que el problema sorgeix en detectar que la majoria dels infants de l’escola no són capaços de numerar més de tres animals que es poden trobar en l’entorn immediat.Â
Enllaç al video:
https://www.youtube.com/watch?v=6PHMYPC5pn4
Grà cies a tota la Comunitat Educativa que s’ha implicat en aquest Projecte.


