Laboratori de transformació Educativa

Ja des del curs 19-20, l’escola forma part del Laboratori de Transformació Educativa, iniciativa impulsada pel Departament d’Educació.

El Laboratori de Transformació Educativa s’emmarca dins l’àmbit de les polítiques educatives per enfortir el model d’escola catalana, amb el propòsit transformador de millorar la qualitat educativa dels centres de Catalunya. Des d’aquesta xarxa de centres educatius s’impulsen iniciatives de col·laboració, de corresponsabilització i de treball conjunt entre els diferents agents i actors educatius amb l’horitzó comú de canvi educatiu que ha de comportar una transformació global del sistema educatiu.

A l’escola hem creat un equip impulsor format per mestres del centre i un facilitador, un expert que ens acompanya en el procés de canvi. L’equip impulsor fa de GUIA del procés de transformació, i el TRANSFEREIX i COMUNICA a tota la comunitat educativa.

Les actuacions referents a l’acompanyament en centre als equips impulsors i als equips directius dels centres Facilitats del Laboratori son en part subvencionades per:

• Programa d’orientació i reforç per a l’avanç i suport a l’educació
  • Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu, FSE 2014-2020

Ens fa molt contentes comunicar-vos la nostra participació en aquesta iniciativa tan ambiciosa i engrescadora alhora, que ens permetrà consolidar el procés de canvi metodològic que vam iniciar a l’escola fa quatre anys.

Us deixem un enllaç de la web del Departament per si en voleu saber més:

A l’esquerra d’aquest article trobareu una infografia que resumeix les accions que hem dut a terme en el camí de la transformació educativa.