Sortida a Gualba 3r

L’alumnat de 3r ha anat a Gualba, al Parc Mediambiental, per tal de conèixer i estudiar els llops ibèrics.

Primerament, l’Ignasi, un licòleg de Gualba, va venir a fer una sessió sobre aquests animals. Vam poder conèixer les característiques principals d’aquests meravellosos i amenaçats animals. Durant la sessió, l’alumnat ha pogut veure un esquelet de llobató, un crani d’un llop adult, com funcionen les seves dents, quins costums té, quins tipus de llop hi ha… L’Ignasi va convidar a fer una investigació de camp pels boscos de Gualba i a veure si, amb una mica de sort, ens trobàvem amb algun d’aquests animals.

El passat dijous, ben d’hora al matí, vam anar cap a Gualba on ens va rebre l’Ignasi per explicar-nos com faríem la nostra recerca. Després d’esmorzar, en dos grups diferents vam poder sortir pel bosc a fer el nostre treball de camp; mentre un grup va buscar pistes com pèls, femtes, petjades… l’altre grup va buscar el llop per la muntanya.

Va ser un dia meravellós on vam poder gaudir d’un entorn natural ben maco, vam poder estar amb la Lupus, la lloba, vam poder veure-la de ben a prop, observar amb ulls de licòlogues i licòlegs tot el que l’Ignasi ens va ensenyar prèviament.