Normes del centre

La comunicació família-escola es fa a través de diferents vies:

• Correu electrònic de cada docent (publicat a la pàgina web del centre).
  • Agenda (de 2n a 6è). Cal posar la data a les comunicacions i signar-les un cop llegides. L’agenda és també una eina de treball de l’escola, ha d’estar polida, presentable, sense escrits personals ni adhesius.
  • Telegram (d’I3 a 1r).

L’assistència a l’escola és obligatòria. Les faltes d’assistència s’han de justificar per escrit a través dels canals de comunicació família-escola.

S’ha d’arribar a l’escola amb puntualitat. Els retards s’han de justificar per escrit.

Si es produeix un nombre destacat d’absències i/o retards injustificats es farà comunicat a la família. En el cas d’absències i retards reiterats es convocarà una reunió conjunta amb direcció. Si les absències i/o retards persisteixen s’aplicarà el protocol d’absentisme.

En cas de reincidència en els retards de recollida de l’alumnat si no es localitza la família, es comunicarà a la Policia Local.

Quan un alumne hagi de sortir de l’escola durant l’horari escolar, s’ha de notificar per escrit o via telefònica i ha de ser recollit per un adult.

S’ha de portar tot el material necessari a l’escola (llibres, quaderns, agenda, flauta, bossa educació física…). Un cop tancades les portes a les 9 del matí i a les 3 de la tarda no s’acceptaran ni materials ni esmorzars.

Cal venir a l’escola amb una correcta higiene personal i sense estar malalt/a.

En cas de malaltia infecciosa (diarrea, conjuntivitis…) o de polls al cap, l’alumne/a s’ha de quedar a casa per evitar el contagi als altres.

Si és inevitable que un alumne/a prengui un medicament dins l’horari escolar cal que porti l’autorització d’administració de medicació signada per la família, indicant el nom de l’alumne/a, el medicament, l’hora  que l’ha de prendre i la dosi adjuntant l’informe del metge corresponent.

No es poden portar xiclets, llaminadures, joguines, dispositius mòbils (telèfons, smartwatch…), altaveus, diners, vambes amb rodes… ni a l’escola, ni al menjador ni a les activitats complementàries i extraescolars. L’escola no es fa responsable dels objectes personals de l’alumnat.

És obligat realitzar les tasques escolars programades.

És obligatori respectar els companys i companyes en tots els aspectes, incloses les seves pertinences.

És obligat el respecte i obediència als mestres i personal del centre (conserge, administrativa, monitores i monitors de menjador, extraescolars…), i el respecte a les seves pertinences.

S’han de respectar les instal·lacions i mobiliari del centre.

L’alumnat d’infantil només ha de portar una bosseta de roba (motxilles no) i el de cicle inicial motxilla sense rodes. L’alumnat de cicle mitjà i cicle superior portarà la motxilla que la família consideri convenient.

L’alumnat d’educació infantil ha de portar una ampolla o cantimplora d’aigua amb el seu nom i l’alumnat d’educació primària poden portar-ne una a la motxilla.

El dimecres és el dia de la fruita a l’escola. Es recomana portar-ne per esmorzar, i la resta de dies no portar productes industrials per fomentar una alimentació saludable. A educació infantil cal portar un tovalló de roba, dins de la bosseta, per esmorzar a l’aula.

Els aniversaris de l’alumnat es poden celebrar el mateix dia de l’aniversari avisant uns dies abans i demanant si hi ha alguna intolerància entre els companys i les companyes. Només es podran portar productes de fleca i galetes (amb xocolata o sense), pa amb xocolata i batuts. No es pot portar menjar fet a casa ni llaminadures. En cas de voler repartir invitacions d’aniversari es donaran fora de l’escola.

Les jaquetes, jerseis, roba d’educació física, paraigües i altres pertinences han d’anar marcades amb nom i cognom. La roba ha de dur una veta ampla.

L’alumnat d’educació infantil ha de portar una bata per fer plàstica. En el cas d’utilitzar el servei de menjador cal que portin una altra bata.

Els dies de pluja l’alumnat d’educació infantil no entraran el paraigües a l’aula. L’alumnat de primària els deixaran als cubells corresponents.

En compliment del que estipula la Llei Orgànica de Protecció de Dades, l’escola permet, en els actes oberts a les famílies, l’enregistrament de fotografies o filmacions només per a ús domèstic, i en cap cas n’autoritza la seva difusió o publicació per qualsevol mitjà, en especial internet.