On som

08490 Tordera

a8030467@xtec.cat
escolaignasiiglesias@xtec.cat

Tordera és un municipi de l’Alt Maresme, situat al nord-est de la província de Barcelona. Té, aproximadament, 84 Km2 i és el terme més gran de la comarca del Maresme. Dos terços del municipi són muntanya i la resta és pla.

El territori destaca per la seva importància natural i paisatgística. Comprèn el nucli urbà, a la riba de la Tordera, diverses masies agrupades en veïnats i urbanitzacions. En l’actualitat, compta amb més de 16.000 habitants.

Tordera rep el nom del riu Tordera que passa per l’esquerra del nucli urbà. A l’Edat Mitjana l’anomenaven Tordaria, la qual cosa ha fet pensar que podia fer referència a “terra de tords”. Així, fins i tot, en l’escut heràldic de Tordera hi figura un tord.
Cada diumenge el mercat setmanal omple els carrers del nucli urbà i els marges del riu. Actualment, Tordera compta amb la planta logística del grup tèxtil Inditex, una de les instal·lacions tèxtils més avançades d’Europa.