Pla de Reobertura del centre

El Departament d’Educació, amb la col·laboració del PROCICAT, va publicar el passat 20 de maig el Pla de reobertura de centres educatius en aquells territoris que estiguin en Fase 2 de desescalada (a Mataró, podríem estar parlant de dilluns 8 de juny). Aquest document preveu l’obertura de centres amb mesures de seguretat per a infants i personal laboral que les autoritats sanitàries han establert per aquestes darreres setmanes de juny.

El pla efectua propostes per a l’acció educativa amb un triple objectiu:

• El suport lectiu i d’orientació, fent especial èmfasi en els finals d’etapa educativa.
  • L’acompanyament tutorial i emocional de tot l’alumnat.
  • Facilitar la planificació dels diferents escenaris del curs 2020-2021 en cada centre, incidint en l’organització del retorn.

A instàncies de la inspecció educativa, aquesta direcció ha elaborat aquest Pla de Reobertura de l’escola atenent al pla general citat a dalt i a l’acord de ciutat arribat per la gran majoria d’escoles públiques.

El pla contempla 7 àmbits d’actuació: organització de centre, alumnat, professorat i PAS, espais i grups, serveis complementaris, material escolar, organització pedagògica, mesures de protecció i prevenció i el pla d’aplicació. Compte amb una planificació que no serà rígida però sí estableix una base per afrontar la situació i unificar criteris organitzatius, de funcionament i tot seguint les mesures sanitàries.