Setmana Europea de la Prevenció de Residus

Davant la bona acollida que va tenir la campanya de recollida de residus sòlids en diferents punts de la Serralada de Marina i els marges del riu Besòs durant el curs 2018-2019, tant l’alumnat com el professorat va considerar necessari repetir-la en diverses ocasions durant el curs següent. És per aquest motiu que aquest any es va decidir incloure la iniciativa en el programa de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, durant la qual els cursos d’ESO s’han desplaçat a la Serralada de Marina per fer una recollida de plàstics, vidres i altres objectes. Durant aquestes jornades han estat retirades del bosc 15 bosses industrials plenes d’envasos de plàstic, 15 capses plenes d’ampolles de vidres i nombrosos objectes voluminosos destinats al rebuig.

Amb aquesta iniciativa es preten conscienciar l’alumnat de l’impacte negatiu del plàstic i altres residus en el medi natural, així com la dubtosa praxi d’alguns visitants del bosc. Tanmateix es pretén potenciar la reducció del consum dels envasos aprofitant per a poder oferir un servei a la comunitat tenint cura del paisatge i l’entorn.