Taller de contaminació lumínica

Aquesta setmana l’alumnat de 6è de primària i 1r d’ESO ha particitat en el pilotatge d’un taller sobre contaminació lumínica impulsat pel Departament d’Acció Climàtica de la Generalitat de Catalunya.

El taller pretén donar a conèixer què és la contaminació lumínica i com afecta al medi ambient, al descans de les persones i la visió del cel nocturn. A través d’una metodologia basada en l’experimentació i el joc, l’alumnat descobrirà les propietats de la llum, les fonts de contaminació lumínica, els seus impactes ambientals i socials, així com les principals accions de prevenció.

Durant la primera part de l’activitat es van treballar els principals conceptes i continguts teòrics relacionats amb la contaminació lumínica, estructurats en 3 apartats i treballats a través de l’experimentació. El el primer apartat es va treballar el concepte d’ona, què és la llum, com veu l’ull humà i com veuen els animals. En el següent apartat es va treballar el concepte llum artificial, la generació i el consum d’electricitat i la contaminació atmosfèrica. Per últim, al tercer apartat s’ha centrat en el concepte de contaminació lumínica, les molèsties a les persones, els impactes sobre la fauna i la il·luminació exterior sostenible.

Durant la segona part de l’activitat, l’alumnat ha hagut de resoldre diferents situacions relacionades amb la contaminació lumínica en entorns urbans, a partir dels conceptes teòrics treballats. Aquestes situacions han estat presentades a partir del joc digital interactiu “Ajuda’ns a salvar la nit”