Participació de l’alumnat de 1r d’ESO en el projecte Plastic Pirates, Go Europe!

Durant aquest curs, l’alumnat de 1r d’ESO està participant en el projecte Plastic Pirates Go Europe, en col·laboració amb la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

Aquest projecte és una iniciativa europea de ciència ciutadana en l’àmbit escolar que té com a objectiu estudiar la contaminació per residus plàstics als rius europeus. Per assolir aquest objectiu, el projecte Plastic Pirates Go Europe proposa que joves de diferents països europeus portin a terme de manera coordinada mostrejos a la tardor i a la primavera a diferents trams de rius europeus per determinar la quantitat i tipologia dels residus presents. Dins d’aquesta iniciativa participen centres educatius i associacions juvenils de Portugal, Grècia, Bulgària, Hongria, Àustria, Itàlia, Bèlgica, Alemanya, Eslovènia, Espanya, Geòrgia i Lituània.

Aquesta iniciativa està a coordinada a nivell europeu pel centre de recerca alemany DLR Projektträger i finançada per la Unió Europea dins del programa Mission Restore our Oceans and Waters by 2023. El Centre Tecnològic BETA de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya és el coordinador d’aquesta iniciativa a nivell estatal, conjuntament amb la Universitat de Burgos i la Fundación Oxígeno, i amb la col·laboració de l’Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l’Aigua – CSIC.

Si voleu més informació feu clic en aquest ENLLAÇ.