Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

ATENCIÓ FAMÍLIES

Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

Ajuts individualitzats convocats pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu per al curs 2018-2019:

• Ajudes per alumnat que requereixi suports i atencions educatives específiques derivades de TDAH, discapacitat* o trastorns greus de conducta.
  • Subsidis per NEE derivades de discapacitat o trastorn greu de conducta per a famílies nombroses.
  • Ajudes per alumnat amb necessitat específica de suport educatiu associat a altes capacitats intel·lectuals.

*Per incloure la dislèxia cal un diagnòstic del professional que porta el cas de l’alumne on especifiqui que aquest trastorn li suposa una DISCAPACITAT FUNCIONAL

A qui va dirigit?

A alumnes d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles formatius de grau mitjà o superior, ensenyaments artístics professionals, PQPI i programes de formació per a la transició a la vida adulta, que presenten una necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat o trastorn greu de la conducta o a causa de les seves elevades capacitats  intel·lectuals.

Com es sol·licita?

A través de la pàgina de la Generalitat de Catalunya, www.gencat.cat,

Tingueu en compte que l’imprès que obteniu de la web l’heu d’imprimir i presentar al servei extern i portar-lo omplert i signat amb la resta de fulls a l’escola abans de la finalització del termini.

Termini per presentar la sol·licitud: fins al 27 de setembre de 2018

QUÈ HAS DE FER PER DEMANAR LA BECA PER AJUDAR A PAGAR EL PSICOPEDAGOG I/O LOGOPEDA PRIVAT, SI EL TEU FILL O FILLA EL NECESSITA PER AQUEST CURS

1. PARLAR AMB EL SERVEI EXTERN
    • Logopeda o Psicopedagog, segons necessitat
      • Determinar el tipus de visita, cada quants dies i quan es començarà
        • la família pot anar pagant el servei i quan es reb la beca a l’escola la donem a la família
        • s’espera a començar el tractament fins que tenim la confirmació de que es rebrà la beca i llavors es comença, l’escola pagarà directament a logopeda/psicopedagog quan rebi la beca

1. SI NO ES TÉ INFORME DE SANT JOAN DE DÉU, DEL CSMIJ O DE DISCAPACITAT, PARLAR AMB EL PEDIATRE
    • Explicar al pediatre el tractament que es vol realitzar (logopeda/psicopedagog) i els motius
    • Demanar al pediatre si pot fer un informe, segons la seva valoració
      • Informe de Trastorn de conducta o de trastorn greu de conducta,
      • Informe per derivació als CSMIJ
      • Informe per tramitar discapacitat
    • Fer els tràmits segons l’informe del pediatre

1. IMPRIMIR LA BECA
    • tramitar
      • ha de fer-se per internet: https://goo.gl/oMTAm3
    • calen dades personals i signatures dels que vivieu amb l’alumne a 31/12/2017
    • us demanarà el número de compte de l’escola:
      • ES77 2100 3123 3722 0025 2860
      • i el NIF de l’escola Q0801080C

1. PORTAR AL SERVEI EXTERN
    • Portar els impresos de la beca al servei extern per que ho omplin, signin i segellin la seva part.

1. PORTAR A L’ESCOLA, ABANS DEL 25 DE SETEMBRE
    • Tots els fulls de la beca signats on toca
    • Afegir fotocòpies de
      • DNIs de tots els que vivien a casa el 31/12/2017
      • carnets de família nombrosa/monoparental o discapacitat
    • Informe del servei médic públic:
      • pediatre, csmij, Hospital Sant Joan de Déu, discapacitat, (resolta o en tràmit)
      • Altres documents que acreditin la necessitat
    • L’apartat dels impresos de la beca del “gabinete” ha d’estar correctament omplert i signat pel logopeda o psicopedagog, i si han adjuntat alguna cosa més també portar-la

ALTRES INFORMACIONS:

L’HORARI PER ALS TRÀMITS REFERENTS A LES BEQUES NEE ÉS DE MATINS, DE 09:30H A 13:30H.

PER A QUALSEVOL DUBTE PODEU VENIR A L’ESCOLA O TRUCAR AL 93 871 70 49, PREGUNTEU PER L’ADMINISTRATIVA, LA LAIA.

UN COP TINGUEU LA SOL·LICITUD A PUNT L’HEU DEPORTAR A L’ESCOLA, SI NO PODEU PORTAR-LA A ADMINISTRACIÓ EN AQUEST HORARI PODEU DONAR-LA A ALGÚ DE L’EQUIP DIRECTIU I QUAN HI SIGUI L’ADMINISTRATIVA LES REVISARÀ I US INFORMARÀ PER TAL QUE RECOLLIU EL RESGUARD.

PODEU PORTAR LA BECA FINS AL 27 DE SETEMBRE A L’ESCOLA, QUAN ABANS LA TINGUEM MILLOR, JA QUE AIXÍ PODREM REVISAR SI FALTA RES I RECLAMAR-VOS-HO DINS DEL PLAÇ.

AQUESTS AJUTS DEPENEN DEL MINISTERIO DE EDUCACIÓN, CULTURA Y DEPORTE, LA RESPOSTA SOBRE SI SE US CONCEDEIXEN O NO L’AJUT ACOSTUMA A SORTIR CAP AL GENER-FEBRER, L’INGRÉS DURANT EL CURS.

SI L’HEU TRAMITAT ONLINE I HEU POSAT UN CORREU ELECTRÒNIC, REBREU LA INFORMACIÓ PER CORREU ELECTRÒNIC VOSALTRES DIRECTAMENT.

LES QUANTIES SÓN DE FINS A 913€ PER REEDUCACIÓ PEDAGÓGICA I/O DEL LLENGUATGE, FINS A 105€ PER A MATERIAL ESCOLAR, FINS A 574€ PER A MENJADOR, CONDICIONAT A QUE NO S’ESTIGUI REBENT CAP AJUDA PER AL MATEIX CONCEPTE QUE COBREIXI EL 100% DEL CONCEPTE.

LA INFORMACIÓ QUE US POSEM AQUÍ ÉS UN RESUM, PER ACLARIMENTS I MÉS INFORMACIÓ PODEU CONSULTAR LA WEB DEL MEC.

La presentació de la sol·licitud implica l’autorització de l’Administració per obtenir les dades necessàries per determinar la renda i el patrimoni familiars a través de l’administració tributària.

Escola Giroi, setembre del 2018

info beques nee PDF