Experimentem amb aigua! La tensió superficial

Per poder respondre a la pregunta: Com és que alguns animals poden caminar sobre l’aigua? L’alumnat de 3r ha realitzat experiments per trobar la resposta.

El primer experiment consistia en deixar un clip sobre l’aigua sense tocar-la i el segon posar pebre sobre l’aigua i deixar anar una gota de sabó.

Abans de comprovar que passava, a cada experiment, els i les alumnes ha fet les seves hipòtesis. Una vegada fetes, han experimentat i han pogut veure els resultats.

Hem arribat a la conclusió que les molècules d’aigua estan en contacte entre elles i, per tant, formen una pell que té una certa força anomenada tensió superficial, per aquest motiu el clip i el pebre floten. També hem descobert que el sabó és capaç de trencar aquesta força.

Finalment hem contestat a la pregunta dient que la tensió superficial de l’aigua és la responsable que alguns animals puguin caminar sobre l’aigua.

Ha sigut una sessió on han gaudit i après molt!