La diagnosi de la digitalització de l’escola ha començat el curs 22-23 a través de l’equip directiu i la comissió digital mitjançant enquestes, recollida de dades i contrast de resultats. Amb l’ajuda i orientació del mentor digital, hem recollit i analitzat les dades obtingudes durant la diagnosi de centre per arribar a desenvolupar una estratègia digital de centre pròpia i organitzada, que ens permeti seqüenciar el desenvolupament i assoliment de la competència digital al llarg de tota l’etapa de primària.
La finalitat d’aquesta avaluació és elaborar un marc de desenvolupament dels processos d’ensenyament-aprenentatge presents al centre, incorporant les TIC de manera coordinada en el dia a dia de l’aula per tal que esdevinguin Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) en el context educatiu.
El repte que que tenim des de l’escola és seqüenciar, temporalitzar i coordinar tots els processos d’ensenyament aprenentatge de les TAC oberts i de nova incorporació que han de formar part del dia a dia del nostre alumnat i de la comunitat educativa en general.
Els resultats s’han obtingut amb l’ajuda de l’eina “selfie”, la qual s’ha aplicat a l’equip directiu, docents i alumnat, mentre que a les famílies se’ls ha enviat un formulari adaptat a les necessitats del nostre centre.
La comissió, una vegada recollides les dades, ha realitzat un buidatge dels diferents apartats analitzats classificant en punts forts i punts febles cadascun dels indicadors obtinguts, per tal de planificar acuradament els objectius de centre.
Punts febles
|
Principals Aspectes analitzats
Lideratge. Lideratge Suports i recursos en ensenyament – aprenentatge Infraestructura i equipaments. Implementació a l’aula (ensenyament – aprenentatge) Pràctiques d’avaluació. Competències digitals de l’alumnat |
Punts Forts
|
Formació continuada
Formació continuada. Lideratge Infraestructura i equipaments. |