DIAGNOSI

La diagnosi de la digitalització de l’escola ha començat el curs 22-23 a través de l’equip directiu i la comissió digital mitjançant enquestes, recollida de dades i contrast de resultats. Amb l’ajuda i orientació del mentor digital, hem recollit i analitzat les dades obtingudes durant la diagnosi de centre per arribar a desenvolupar una estratègia digital de centre pròpia i organitzada, que ens permeti seqüenciar el desenvolupament i assoliment de la competència digital al llarg de tota l’etapa de primària.

La finalitat d’aquesta avaluació és elaborar un marc de desenvolupament dels processos d’ensenyament-aprenentatge presents al centre, incorporant les TIC de manera coordinada en el dia a dia de l’aula per tal que esdevinguin Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) en el context educatiu.

El repte que que tenim des de l’escola és seqüenciar, temporalitzar i coordinar tots els processos d’ensenyament aprenentatge de les TAC oberts i de nova incorporació que han de formar part del dia a dia del nostre alumnat i de la comunitat educativa en general.

Els resultats s’han obtingut amb l’ajuda de l’eina “selfie”, la qual s’ha aplicat a l’equip directiu, docents i alumnat, mentre que a les famílies se’ls ha enviat un formulari adaptat a les necessitats del nostre centre.

La comissió, una vegada recollides les dades, ha realitzat un buidatge dels diferents apartats analitzats classificant en  punts forts i punts febles cadascun dels indicadors obtinguts,  per tal de planificar acuradament els objectius de centre.

Punts febles

• Cal renovar l’ Estratègia digital en general.
  • Revisar el protocol de drets d’imatge i propietat intel.lectual.
  • Compartir experiències interna i externament del centre.
  • Cal renovar una bona part dels dispositius digitals del centre.
  • Implementació a l’aula de l’ús de noves tecnologies.
  • Ús d’ eines digitals d’avaluació.
  • Cal arribar a més aspectes en la formació digital de l’alumnat.
Principals Aspectes analitzats

Lideratge.

Lideratge

Suports i recursos en ensenyament – aprenentatge

Infraestructura i equipaments.

Implementació a l’aula (ensenyament – aprenentatge)

Pràctiques d’avaluació.

Competències digitals de l’alumnat

Punts Forts

• Bona competència digital de la major part del professorat.
  • Bona predisposició dels docents per participar en el procés de millora.
  • Bona predisposició per part de l’equip directiu per impulsar aquest procés.
  • L’escola té bona connexió a la xarxa.

Formació continuada

Formació continuada.