L’estratègia digital de centre (EDC) és un document que defineix i concreta les línies d’actuació del centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.
Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.
Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre:
- Assoliment de la competència digital
- Planificació estratègica i organització
- Metodologies didàctiques i innovació
- Inclusió digital i de gènere
- Seguretat i protecció de dades
La concreció d’aquest pla s’articula sobre dos eixos, l’estratègia i la cultura digital.
El primer agrupa les accions a realitzar relacionades amb la diagnosi, elaboració d’objectius, planificació i avaluació de tot el procés realitzat al centre.
El segon agrupa les accions a realitzar relacionades amb l’acolliment digital de tota la comunitat educativa, serveis digitals, comunicació, portals web i xarxes, acords de Claustre i Consell Escolar i el desenvolupament de la competència digital de l’alumnat.