ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE.

L’estratègia digital de centre (EDC) és un document que defineix i concreta les línies d’actuació del centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic

Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre:

  • Assoliment de la competència digital
  • Planificació estratègica i organització
  • Metodologies didàctiques i innovació
  • Inclusió digital i de gènere
  • Seguretat i protecció de dades

La concreció d’aquest pla s’articula sobre dos eixos, l’estratègia i la cultura digital.

El primer agrupa les accions a realitzar relacionades amb la diagnosi, elaboració d’objectius, planificació i avaluació de tot el procés realitzat al centre.

El segon agrupa les accions a realitzar relacionades amb l’acolliment digital de tota la comunitat educativa, serveis digitals, comunicació, portals web i xarxes, acords de Claustre i Consell Escolar i el desenvolupament de la competència digital de l’alumnat.