Mes de desembre,  mes de tradicions a l’escola!

Quan entrem al mes de desembre l’escola ja té programades una colla d’activitats que ens ajuden a mantenir viva la il·lusió.

La primera: Sant Nicolau. Un any més hem sentit la tonada popular de la cançó tot recordant la tradició de cantar per les cases per avisar  que les festes de Nadal s’apropen.

Seguim amb un matí màgic: Anem a buscar el tió! En veure que el tió no ens arribava a la classe, l’alumnat d’Educació Infantil i 1r  hem decidit anar a la Font Cuitora i allà hem trobat uns nois de l’institut que ens han dit que han sentit sorolls. Per grups ens han acompanyat per la muntanya i n’hem trobat un per cada classe! Després hem cantat una estona i els nois d’ESO s’han ofert a portar-nos els tions  fins a l’escola. Hem tornat molt contents i ara els cuidem molt! Esperem que ens caguin moltes coses!

Dijous 13 de desembre Santa Llúcia la Bisbal, tretze dies per Nadal! Amb quina força s’ha sentit la cançó mentre imaginàvem com era aquesta tradició. També hem aprofitat la trobada amb tota l’escola per assajar la cançó conjunta que oferirem a les famílies. Ja quasi la tenim ben a punt!

Aquest dijous dia 20 a les 4 de la tarda petits i grans us esperem molt il·lusionats al pati de l’escola per Felicitar el Nadal tot cantant. No hi falteu!

Per anar fent boca, us deixem l’enllaç amb un recull de fotos d’aquests dies.

MYSTERY CLASSROOM

La classe de 6è dels Peter Pan vam fer una activitat molt divertida i diferent, no s’havia fet mai a la nostra escola.

Aquesta activitat consistia en contactar via Hangouts amb una altra escola que nosaltres no sabíem quina era ni ells sabíen quina era la nostra escola ni d’on erem.

L’activitat es va realitzar amb tots els membres de la classe a cadascun dels quals se’ns va encarregar unes tasques concretes. Aquestes tasques eren: presentadors,enquestadors,guardapreguntes,cartògrafsgoogle,exploradors,missatgers i fotògrafs.

Es tractava de preparar 20 preguntes amb respostes on només podies dir sí o no i l’altra escola igual, i la classe que esbrinava la situació geogràfica de l’altra guanyava.

Sabeu qui va guanyar? Doncs nosaltres, no tan sols vam endevinar d’on eren sinó també el nom de la seva escola!

Ens agradaria des d’aquí donar les gràcies a l’escola Guinardó de Barcelona per haver participat en aquesta activitat amb nosaltres.

Entrevista a l’alcalde 3r

El dimarts 4 de desembre els alumnes de 3r van anar a la biblioteca de Capellades a fer una entrevista a l’alcalde.

Els nens i nenes van pensar i escriure unes preguntes interessants, que després li van preguntar. L’alcalde va contestar casi totes les preguntes, ja que hi havia algunes molt difícils. Seguidament, van fer unes preguntes lliures.

Els alumnes de 3r s’ho van passar molt bé i es van fer una fotografia amb ell.

Informació Final 1r Trimestre. Curs 2018-2019

Benvolgudes famílies,

Ens posem en contacte amb vosaltres per donar-vos algunes orientacions i comunicacions abans d’acabar el primer trimestre:

• Fins el dijous 20, encara podeu col·laborar en la recollida d’aliments (en especial torrons, neules, polvorons,…) que Càritas de Capellades fa quan arriben les Festes de Nadal així com qui ho desitgi apuntar-se al concurs de pessebres.

• Aquests darrers dies, del dilluns 17 al dijous 20 de desembre, quan vingueu a buscar els/les vostres fills/es a la tarda, podreu gaudir de la decoració dels arbres del pati feta per les mares dinamitzadores i també aprofitar per entrar als passadissos de l’edifici d’Educació Infantil i el de Primària. Aquí podreu veure l’exposició de les felicitacions i l’ambientació nadalenca que tenim amb els bonics i originals quadres decorats a casa amb tanta creativitat. Moltes gràcies de nou per la vostra col·laboració! Cada any us supereu!

• Per desitjar-nos PLEGATS unes Bones Festes el proper dijous 20 a les 16:00h, tot l’alumnat d’Educació Infantil i Primària felicitaran les festes cantant unes nadales a la pista gris. Demanem que les famílies us col·loqueu a les grades de davant d’aquesta pista. L’escola s’obrirà a les 15:45. Un cop acabat, l’alumnat de Primària farà la sortida pels punts habituals i hi haurà les activitats extraescolars corresponents i biblioteca.

• El mateix dijous dia 20 es lliuraran els informes i treballs. Pel que fa a l’alumnat d’Educació Infantil com és costum, els podreu entrar a recollir a les seves respectives aules a la tarda un cop acabada la cantada.

• El divendres dia 21 de desembre al matí, l’alumnat farà activitats diverses. Els grups de Primària faran un esmorzar compartit. Seguint les orientacions del Departament de Salut no es podran portar menjars elaborats de casa. Aquest dia tindrem jornada intensiva. L’horari escolar serà de 9:00 a 13:30h. A continuació i,  fins a les 15:00h,  hi haurà servei de menjador. A la tarda no hi haurà cap activitat.

Que passem tots i totes unes Bones Festes! El dimarts dia 8 de gener retornem a l’escola.

Escola Marquès de la Pobla

LLUM NEGRA

La sala de la llum és sempre una proposta molt atractiva.

Aquests dies hi hem afegit algun incentiu de més: hem posat fluorescents de llum negre i objectes i materials que es reflecteixen. Ha resultat molt engrescador descobrir aquesta nova sensació.

Mireu, mireu…

Treballem la desena a 1r

Els nens i les nenes de primer hem començat a treballar la desena.

Per fer-ho, hem jugat a construir edificis de 10 plantes i organitzar viatges en autobús per a 10 alumnes.

Jugant, jugant, ens hem adonat del valor de la desena i de les unitats i anem aprenent els nombres fins al 20!

Mireu com treballem en equip a les fotos.