T’ATREVEIXES A PUJAR A LA CADIRA?

Benvolgudes famílies,
Com ja és tradició, el darrer dia del primer trimestre, hem celebrat una nova edició del recital de poesia “T’atreveixes a pujar a la cadira?”.
Per als nens i nenes de la classe dels Ossos panda, era una novetat, però això no ha impedit que… Llegeix més»

Visita del patge Fumera🤴

Ahir ens va venir a visitar el patge Fumera a l’escola. Ens va recollir les cartes i va escoltar els nostres desitjos de cares l’any nou.

Esperem que no ens porti gaire carbó i que passi tots els encàrrecs als tres Reis d’Orient.

Moltes gràcies per venir patge Fumera, bon viatge i fins a l’any que ve!🙋‍♀️🙋‍♂️

Festival de Nadal🎄

Benvolgudes famílies,

Tenint en compte l’augment de contagis de Covid-19, i seguint les indicacions del Departament d’Educació i de Salut, vam prendre la decisió de realitzar el festival de Nadal mitjançant format digital.

Esperem que passeu unes bones festes.

Per veure el festival cliqueu sobre la imatge.

Equip docent de l’escola Llums del Nord.

RECITEM EL NOSTRE POEMA

Com ja és tradició, hem participat en el concurs de poesia de l’Ajuntament de Puigcerdà, i hem creat entre tota la classe un bonic poema de Nadal!🎄
Ens ha agradat tant el nostre poema que ens l’hem après i l’hem posat a la postal de Nadal… Llegeix més»

Exposició Sistema Solar – 6è

L’alumnat de 6è ha estat treballant el sistema solar, a partir de la frase del mapa de l’Àlber:

“A dalt de l’edifici, hi ha un parallamps”. Han acabat elaborant, per grups, una maqueta i duent a terme una exposició. Moltes felicitats per la feina, eren totes espectaculars!!

(Cliqueu sobre la imatge per visualitzar el vídeo)

CARTA A SES MAJESTATS ELS REIS MAGS

Benvolgudes famílies,
Com ja us deveu imaginar, ens trobem totalment immersos en els preparatius de Nadal. Tenim molta feina: fer la postal, preparar la nadala, cuidar del tió, decorar l’escola… No podem parar de treballar!
Aquests darrers dies hem escrit la carta als Reis Mags, ja que… Llegeix més»

Tallers de Medi🧪

Cada dijous fem tallers de medi. En petits  grups treballem aspectes sobre l’electricitat, l’estadística, els volcans i el magnetisme.

Amb la  Mercè hem treballat  l’electricitat  i les molècules. La primera persona que va descriure les molècules, Albert Einstein, les va dibuixar com si fossin una estrella. Les molècules poden ser positives, neutres o negatives. Per demostrar-ho vam fer  un experiment que consistia a fregar a un bolígraf al jersei. Després vam esmicolar un paper. Finalment, quan passàvem el bolígraf per sobre els papers automàticament s’enganxaven al boli. Amb aquest experiment es demostra com un objecte carregat atrau un altre sense carregar. D’aquí l’electricitat estàtica.

Un altre taller que fem amb el Xavi és el dels volcans, aprofitant que a l’illa de La Palma (a les illes Canàries) està en erupció actualment. Vam fer un experiment per simular l’erupció del volcà. Per fer-lo vam necessitar els següents ingredients: bicarbonat, colorant vermell  i vinagre. Tots aquests ingredients els vam mesclar dins d’una ampolla de plàstic que simulava el con del volcà. Primer vam ficar el bicarbonat i el colorant dins de l’ampolla. A continuació tiràvem el bicarbonat a dins creant una reacció química que semblava la colada de lava.

Amb la Lourdes vam treballar l’estadística. L’estadística seria l’ordenació d’unes dades. Són una part de les matemàtiques. El senyor Laplace va crear la regla que porta el seu mateix nom que serveix  per calcular la probabilitat. En aquest taller vam utilitzar confits de colors. Primer vam menjar els confits grocs i verds. Després vam fer una gràfica de barres amb els confits que ens havia quedat de cada color. D’aquesta manera vam poder veure d’una forma visual quants confits teníem de cada color. Quan vam acabar la feina ens vam menjar tots els altres.😋

Ara ens queda fer el taller de magnetisme que el farem després de Nadal. Aquests tallers ens han resultat molt interessants per què hem après molt a partir dels experiments.

Jan Trilles i Oleguer López