Els instruments de corda fregada tornen a l’escola

El passat 18 de febrer vam acabar les sessions de corda que ens van fer 4 professors de l’Escola de Música de Cambrils.

Per als alumnes de primer i quart van introduir el quartet de corda i les diferents tècniques interpretatives, tot ben amenitzat amb una sèrie d’audicions seleccionades que van des del cèlebre cànon de Pachelbel, passant pel can-can més famós de Jaques Offenbach, un tango argentí i un repàs al manga japonès.

Pels alumnes de cinquè ofereixen un passeig musical descriptiu, que mostra com els instruments imiten diferents aspectes de la natura, amb l’Estiu de les Quatre Estacions d’Antonio Vivaldi. O com imiten animals amb un duet per a violins de Béla Bartok, que imita els molests mosquits. A més de diferents parts del Carnaval dels Animals de Camille Saint- Säens on es va burlant d’alguns instruments, tot acabant amb una peça cooperativa entre el quartet de corda i tots els alumnes amb la Simfonia de les Joguines.

En canvi a sisè ens van proposar una volta al món musical. Tot i que van començar amb música tradicional nostrada. Els van donar a triar entre 13 números diferents i depenent de quin sortia s’interpretava música dels llocs assignats.