Les remendadores. Sortida de cicle inicial.

El dimarts 13 de novembre, l’alumnat de cicle inicial i mestres, vam fer una sortida de matí i tarda.

Vam aprofitar l’esplèndid dia per fer una bona caminada des de l’escola fins al port de Cambrils. Allà ens va rebre en Gerard, el responsable del Museu de Cambrils. A la torre del Port ens va fer una breu explicació del nostre entorn per tal de situar-nos a l’època.

L’exposició de les fotografies Remendadores referents a l’ofici de remendar, es basa en el fet que la dona principalment s’encarregava d’arreglar les xarxes dels seus homes, els pescadors. Era una feina que passava de mares a filles i que, amb el temps, ha anat desapareixent per la pressió del turisme. Heu de pensar que era una feina dura i tot un exemple de desigualtat.

Podeu llegir més al web de l’ajuntament.

Vam continuar el matí dibuixant diferents entorns del port. Ja a l’hora de dinar vam gaudir del parc del Pescador i no del parc del Pescador i la Remendadora.

Seguidament vam tornar a l’escola a un ritme pausat, però sense oblidar-nos d’aquests fantàstics moments viscuts al port de Cambrils.