Ajuts individuals de menjador per al curs 2020-2021

El Consell Comarcal del Baix Camp ha iniciat el procés per poder sol·licitar l’ajut individual de menjador per al curs 2020-2021.

Com a novetat, aquest curs hi ha dos tipus de sol·licituds:

• Si se us va concedir l’ajut el curs 2019-2020, i no hi ha canvis, heu de presentar la Sol·licitud abreujada: Aquesta sol·licitud va adreçada a les persones sol·licitants d’ajut individual de menjador que no hagi sofert cap modificació de les dades i documentació requerida i presentada a la convocatòria pel curs escolar 2019-2020. En aquest cas caldrà que empleni únicament el Model abreujat de sol·licitud amb declaració responsable, ratificant la validesa de les autoritzacions presentades el curs anterior per al curs 2020-2021.
    Aquestes sol·licituds es tramitaran, preferentment, per mitjans telemàtics, si es disposa de certificat digital, per la pàgina web: www.baixcamp.cat. En el cas que no es pugui realitzar aquest tràmit de forma telemàtica es podrà presentar de forma presencial al centre escolar corresponent.
  • Sol·licitud ordinària: Va adreçada a les següents situacions:
  1. Noves sol·licituds (alumnes que no van obtenir l’ajut el curs passat).
  2. Sol·licitants que hagin canviat la situació sòcio-econòmica en relació a l’anterior convocatòria.
  3. Famílies amb custòdia compartida.
  4. Famílies que tinguin infants en acolliment.
  5. Famílies on han canviat els membres de la unitat familiar respecte al curs passat (nou/va fill/a, separació, defunció, emancipació…).

Adjuntem les dues sol·licituds perquè les pugueu emplenar. També les podeu recollir a la consergeria del centre a partir del dilluns 15 de juny.

Sol·licitud abreujada

Sol·licitud ordinària

En el cas que presenteu les sol·licituds al centre, l’heu de portar emplenada i signada adjuntant la documentació requerida.

Data límit per presentar la documentació: 30 de juny de 2020.

Horari: de 9 a 11h.

Mesures de seguretat:

• Portar mascareta.
  • Guardar la distància de seguretat.
  • Portar bolígraf de casa.

DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA (Només per a la sol·licitud ordinària).

• Volant de convivència actual del domicili on resideix l’alumne/a, expedit per l’Ajuntament del municipi.
  • Fotocòpia del NIF o NIE de TOTS els membres de la unitat familiar. En cas de no disposar-ne, caldrà adjuntar còpia del passaport o del certificat de naixement.
  • Fotocòpia del llibre de família de totes les pàgines emplenades. En cas de no disposar-ne, caldrà presentar certificats de naixements.
  • Documentació econòmica : En el cas que algun membre de la unitat família major de 16 anys i rebi qualsevol tipus d’ingrés corresponent a rendiments no contributius i, en el supòsit de no estar obligat a presentar la declaració de l’IRPF de l’exercici 2019 per resultar-ne exclòs, caldrà aportar la documentació següent corresponent a l’exercici de 2019:
  • Fotocòpia de l’informe de vida laboral actualitzat a 2019, emès per la Seguretat Social.
  • Certificat d’imputacions íntegres de l’exercici 2019, expedit per l’Agència Tributària.
  • Les persones en situació d’atur: certificat actualitzat del Servicio Público de Empleo (SEPE), en què consti si durant l’any 2019 va percebre la prestació d’atur i la seva quantia.
  • Les persones que percebin la Renda Mínima d’Inserció: certificat acreditatiu de l’import total percebut durant l’any 2019.
  • Els pensionistes: certificat acreditatiu de la percepció d’una pensió i de la seva quantia corresponent a l’any 2019.
  • En la resta de situacions no previstes anteriorment, el nivell de renda s’haurà d’acreditar mitjançant qualsevol altra documentació fefaent que serà valorada pel Consell Comarcal del Baix Camp.

DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA (Només per a la sol·licitud ordinària).

• AJUTS AL LLOGUER de l’habitatge: resolució i/o certificació de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
  • Prestacions econòmiques d’urgència social (alimentació, vestit, allotjament…).
  • Distància igual o superior a 3 km des del domicili on resideix l’alumne fins al centre: caldrà aportar certificat de l’Ajuntament
  • Conveni, sentència de divorci o l’acta final de mediació del Departament de Justícia.
  • Informe social i pla d’intervenció / treball amb Serveis Socials.