Tallers de robòtica

Aquest curs 2018-19, tot l’alumnat de l’escola hem iniciat els tallers de robòtica.

La Robòtica Educativa és transversal i interdisciplinària perquè abasta diferents àrees del currículum. Desenvolupar les capacitats creatives i d’organització, fomentar el treball en grup, promoure la necessitat d’experimentar, de descobrir noves habilitats i l’interès per investigar són alguns dels objectius de la robòtica educativa, fent especial èmfasi en aspectes com:

• Treball en equip, aprenent que, generalment, les solucions als reptes trobades en grup solen ser millors, més efectives, que les solucions pensades individualment.
  • Lideratge, en fer que l’alumne, al veure’s capaç de resoldre reptes cada vegada més complexos, tingui la confiança en si mateix necessària per ser capdavantera en el futur.
  • Aprenentatge a partir dels errors. S’aprèn també a com manejar el sentiment de frustració que suposa el plantejar solucions errònies. L’error forma part del procés d’aprenentatge, perquè el conèixer les solucions errònies aporta informació molt valuosa per no cometre els errors en futurs reptes.
  • Autonomia i emprenedoria. Es fomenta en els nens la llibertat de provar els seus límits i de dominar les seves pors a l’hora d’iniciar un repte nou. Aprendre fent, desenvolupar aptituds i habilitats útils per crear, innovar i pensar de forma autònoma.
  • Aprendre jugant. La robòtica implica un component lúdic, intrínsec a la construcció de models i a la discussió de les millors solucions amb altres alumnes. Aquest component lúdic fa que sigui una activitat ideal des del punt de vista dels infants.

Equip escola verda- robòtica

Tallers de robòtica 4t, 5è i 6è

Cliqueu aquí per veure com muntem els escornabots

Muntem els escoranbots amb el Josep M. Llubes