El garrotín de 5è

Els i les alumnes de cinquè hem estrat treballant la glosa com a format musical. Es tracta d’una forma de cant improvisat, popular, oral i ritmat. Antigament es cantava treballant al camp però ara es canta com a distracció, amb to burlesc o irònic, i tot sovint com a denúncia. Com que som de terres lleidatanes hem treballat el garrotín, amb molta tradició a Lleida. Hem conegut a “Lo Parrano”, Enric Pubill, gitano mestís (fill de pare gitano i mare paia), conegut com al “rei del garrotín” i gran figura de la música gitana de Ponent.

En el següent enllaç podeu escoltar una versió del Garrotín, que segur que us sona molt a tots i totes.

A partir de la seva famosa cançó, la qual hem après, analitzat i cantat, hem creat per grups cinc estrofes més per ampliar i complementar la seva obra. Un cop fetes les composicions, les hem cantat sobre la base de la melodia. Ens ha quedat molt i molt bé! Aquí us deixem les nostres creacions.