Coneixem Picasso

A cicle mitjà, estem treballant un artista molt popular que es diu Pablo Picasso. En primer lloc, hem conegut una mica com va ser la seva vida i hem vist que, durant aquesta, el pintor va passar per diferents etapes en les quals va canviant el seu estil fins arribar al que millor el defineix, el Cubisme.

Ens hem posat en la seva pell intentant veure l´art com ell ho feia, treballant algunes etapes com la Blava, la Rosa i el període Negre (també conegut com etapa africana).

A continuació us deixem algunes fotos de les nostres creacions que esperem que us agradin!

 

DIADA DE SANT JORDI A INFANTIL

Hola famílies,

Quina setmana més bonica hem tingut a l’escola, plena de llibres, roses i lectures meravelloses!

Com ja sabeu, i probablement us hagin explicat els vostres infants, divendres passat es va dur a terme la celebració de Sant Jordi amb l’organització d’uns Jocs Florals al  pati de l’escola i garantint la seguretat i la distància de cada grup bombolla.

Els nens i nenes de P3 van preparar uns rodolins que van recitar, els nens i nens de P4 van inventar-se unes endevinalles molt divertides i els nens i nenes de P5 van crear uns contes preciosos que van narrar davant de tothom.

Tots els grups vam tenir el nostre diploma i una rosa de Sant Jordi!! Quina il·lusió ens va fer! Ah! I tenim nous contes infantils a l’escola per gaudir de bones estones de lectura a l’aula.

També hem tingut una paredeta plena de contes per poder fer l’intercanvi que ha organitzat l’AFA de l’escola i que ha estat tot un èxit.

Ep! Això no acaba aquí. Durant la setmana, també hem fet altres propostes relacionades amb Sant Jordi, com ara: els espais de conta-contes, l’escenificació de la llegenda de Sant Jordi i l’explicació de contes amb temàtica diverses sobre dracs i princeses.
També hem pogut treballar a l’aula el vocabulari relacionat amb Sant Jordi, l’ordenació de la seqüència de la història, la descripció dels personatges i l’expressió plàstica i musical a través de manualitats, cançons i danses.

A P3 ens va visitar la Carmela Ro, autora del conte: “A Lola le gustan muucho los animales” i ens va agradar moltíssim escoltar-la.

Bé, aquí teniu un tastet de fotografies de totes aquestes activitats:

Esperem que les famílies també hagueu gaudit d’un dia tan especial com aquest!

TARDA DE RUMBA A CI

Divendres vam tenir un concert en directe del grup “Carabutsins”. Ens va encarant i vam passar una molt bona tarda. Ens van cantar i tocar cançons de rumba catalana i no vam poder evitar moure el cos al ritme de la música. Us deixem algunes fotografies de la festa que varem fer.

HISTÒRIA DEL POBLE GITANO

El divendres, 16 d’abril, les tres classes de 5è hem anat al gimnàs de l’escola per aprendre sobre el poble gitano. Primer hem parlat una mica amb uns d’ells, que ens  ha explicat coses sobre la història general del seu poble.

Després hem mirat una obra de teatre on unes dones gitanes representaven a l’estil  d’ombres xineses el que va passar amb la seva cultura durant els anys. Hem après que originalment venen d’un poble del nord de l’Índia, però es van convertir en nòmades perquè vivien en condicions dolentes. Van viure vides molt simples fins a l’edat mitjana, quan molts reis van fer lleis molt injustes contra ells. Finalment, al començament de l’edat moderna els van deixar en pau. Però amb la segona guerra mundial, les coses es van tornar difícils un altre cop amb les dictadures. En l’actualitat, la seva situació és millor tot i que encara hi ha situacions racistes.

Ha estat molt divertit i educatiu!

La Maleta dels Contes

Aquest curs, als grups de P4 i P5 hem engegat La Maleta dels Contes. Inicialment les famílies van contestar una enquesta per saber quina tipologia de contes acostumaven a llegir a casa i quines voldrien descobrir (contes populars, àlbums il·lustrats, sense paraules, amb jocs de llengua, de coneixement, de buscar, còmics, revistes…). A partir de les seves demandes vam fer una selecció de llibres. Vam crear dues maletes amb tres llibres o revistes diferents que cada setmana dos infants s’emporten a casa amb molta il·lusió. A casa els llegeixen amb algú altre: la mare o el pare, germanes o cosins, avis o tietes… i els gaudeixen a la vegada que els cuiden molt perquè són conscients que són llibres compartits amb la resta del grup. Al cap d’una setmana, quan els retornen a l’escola, parlem tots junts sobre l’experiència. És un moment per compartir vivències, no acostumem a centrar-nos en els personatges ni en els arguments, sinó en com ha anat, amb qui l’han llegit, si l’han llegit al sofà, al llit o al tren, si els ha agradat tant que l’han rellegit tres vegades… Paral·lelament, hem fet una valoració amb les famílies per saber com ho havien viscut a casa i en general les respostes són de satisfacció ja que els han permès descobrir noves tipologies de contes, introduir una rutina lectora en el dia a dia, fer una pausa per poder gaudir plegats… Aquesta proposta l’hem pogut tirar endavant gràcies a la col·laboració de la Biblioteca Municipal Gòtic-Andreu Nin que ens ha assessorat en el seu plantejament, ha participat en la selecció dels llibres i ens els ha deixat en préstec.

UN VIATGE PER LA PREHISTÒRIA

Els alumnes de 5è hem treballat el Projecte de la Prehistòria, hem conegut la manera de viure i d’alimentar-se en les diferents etapes de la prehistòria, com s’alimentaven, com vestien, l’art rupestre, els invents i descobriments… Una època sense mòbils, ni televisió, ni tablets, ni… Llegeix més»

Imagina l’Índia.

L’alumnat de cicle mitjá ha participat en el festival literari “Imagina l’Índia”. Han escrit en prosa i poesia textos a partir d’il·lustracions elaborades per nenes i nens de l’Índia rural que ens serveixen per apropar-nos a la seva realitat, la seva cultura i el seu dia a dia, treballant el respecte i la diversitat.

Aquest festival també promou un vincle afectiu entre les nenes i nens de l’Índia i Barcelona a través de l’art i la creativitat, un diàleg intercultural d’igual a igual.

Per fer possible aquesta interacció, el festival consta de dues parts: la primera que té lloc a l’Índia i l’altra a Barcelona. A l’Índia, cada any i des de fa quasi 40 anys, la FVF organitza un festival d’art (Art Festival) dirigit a nenes i nens d’entre 8 i 12 anys que viuen als districtes d’Anantapur i Kurnool, a l’estat d’Andhra Pradesh.

Street art i jazz a CS

Benvolgudes famílies,

Durant aquest segon trimestre hem estat treballant el Street Art i a un dels seus representants (Banksy) després d’experimentar amb el llenguatge conceptual i saber-lo plasmar   també hem començat a utilitzar  la pintura en spray.

En totes les sessions  ens ha acompanyat l’estil musical jazzístic, coneixent els seu inici i la seva evolució fins ara.

Lapbook d’oficis

A 6è estem avançant en la nostra investigació etnològica sobre els oficis del barri de Sant Antoni. Ara estem elaborant en grups cooperatius un lapbook. Hem triat un ofici que ens agradés o volguéssim saber més i hem fet recerca sobre aquest. Tota la informació l’hem organitzat i sintetitzat en els lapbooks. Aquí teniu alguna mostra de com estan quedant.

L’Espurna ens ha vingut a veure

Dimarts passat, en arribar a l’escola petits i grans van trobar l’Espurna, la bèstia de foc de la colla infantil dels Trapelles de St. Antoni. També la podeu conèixer com la  bestiola  de la Porca, la bèstia de foc del barri. Durant tot el dia va fer companyia al nostre gegantó Patxoca i els nens i nenes van poder veure-la de ben a prop amb les seves banyes, la llengua cap enfora, els ullals, la cua i la seva mirada de trapella!

Tothom al pati!

Al pati de dalt continuem apostant per oferir diversitat de propostes que responen a les diferents motivacions dels infants. Davant de la necessitat de tenir noves caixes de fruites per construir cases, escales, cotxes… vam demanar ajuda a les famílies que en van portar un munt. També vam comptar amb la col·laboració dels pares i les mares per fer manteniment de certes estructures del pati. Concretament van reforçar i envernissar la caseta, les taules de pícnic i les soques. Moltíssimes gràcies, aquesta setmana els nens i les nenes ho han gaudit de nou!

En aquest enllaç de l’AFA podeu veure també algunes fotografies del procés.

https://www.ampaferransunyer.info/?p=19998

HEM ANAT A LA FILMOTECA

Tot el C. Inicial hem anat a la Filmoteca a veure 5 curtmetratges: ZOG, DRACS I HEROÏNES

Hi havia una princesa que no volia ser princesa…volia ser metgessa. Una altra d’una nena que volia ser astronauta i  lluita fins que ho aconsegueix i d’altres tres històries fantàstiques.

Ha estat una experiència molt enriquidora i entretinguda. Ens han narrat 5 aventures explicades amb diferents tècniques artístiques.

Val la pena anar al cinema!

Desitjos estrella

“El desig és una força poderosa que utilitzem quan volem aconseguir que passi alguna cosa.”

Tots tenim algún desitg que ens agradaria que es fes realitat, doncs la setmana passada vam fer els desitjos estrella.  Els alumnes de 3r van demanar un desig enmig d’aquesta época d’incertesses que vivim. Van sorgir molts i variats i els hi va costar quedar-se només amb un.

Van agafar una estrella fugaç i van escriure el seu millor desitg, va sortir de tot, que s’acabés el covid, que les seves mascotes visquin per sempre, poder viure al camp… El resultat va ser genial.

LA PORCA I L´ESPURNA

Voleu saber quina bèstia de foc hem visitat els nens i nenes de P5?

I si us diem que és una truja molt grossa, que pesa 80 quilograms, té 25 anys, que porta uns pírcings als pits i que treu foc o aigua per la boca segons la cercavila i que li agrada molt la gresca ?

Efectivament, és la PORCA!! I aquesta vegada estava acompanyada de la petita ESPURNA. Té quasi 2 anys i és molt igual que la seva mare, si no fos que és una barreja de garrineta i drac. Sempre amb moltes ganes de desfilar amb els tabalers del barri de Sant Antoni.

Però vigileu si la veieu desfilar pel barri. Perquè ens han explicat que porta un gran pitet i s’encarrega de recollir els xumets de tots els infants que ja sou grans.

Mireu quina patxoca que fem al costat de l’ESPURNA i la PORCA!!!!