Projecte Educatiu de Centre (PEC) |
El projecte educatiu de centre (PEC) és un document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics, els principis organitzatius i el projecte lingüístic.
En aquest document s’especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d’actuació del centre, la concreció dels currículums que s’imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l’educació en valors i altres ensenyaments. |
Projecte de direcció 2022-2026 (PdD) |
El Projecte de Direcció (PdD) és l’instrument de gestió que concreta les actuacions del Projecte Educatiu del Centre (PEC) durant el període de mandat de la direcció del centre docent.
|
Programació general anual 2023-2024 (PGA) |
El projecte de direcció es concreta, cada curs, mitjançant les programacions generals anuals, que han de permetre assolir els objectius formulats en el projecte.La Programació General Anual és el document normatiu que concreta les actuacions per a cada curs a partir del PdD. Ha d’explicitar les prioritats i els aspectes relatius al funcionament dels centres per al curs escolar, fent èmfasi en els següents aspectes:
|
Memòria anual 2022-2023 |
La PGA és valorada al final del curs a partir dels indicadors d’avaluació previstos a l’inici. La Memòria del curs recollirà la valoració de les actuacions fetes i pendents. |
Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC) |
Els centres educatius han d’elaborar les normes d’organització i funcionament (NOFC) d’acord amb el que estableixen el Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius, i el Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.
Inclouen:
|
Projecte lingüístic |
El projecte lingüístic ha d’emmarcar el tractament de les llengües al centre i ha d’incloure els aspectes relatius a l’ensenyament i a l’ús de les llengües, entre els quals hi ha d’haver:
Per tant, EL PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE és un document que parteix d’una reflexió interna del centre, que recull les decisions preses a partir d’aquesta anàlisi amb relació a l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i que té com a objectiu donar coherència a la manera d’adquirir-les. És un document de reflexió i de presa de decisions que incideix en tots els contextos comunicatius dels centres: aula, centre i entorn. |
Projecte de convivència |
Els centres educatius del Servei d’Educació de Catalunya han de tenir implementat el Projecte de convivència en el marc del seu Projecte educatiu, i ha de reflectir les accions que el centre educatiu desenvolupi per capacitar tots els alumnes i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.
Les accions que s’hi proposen poden ser abordades des de tres nivells diferents:
|
Pla d’acollida |
El centre educatiu ha d’elaborar un Pla d’Acollida que defineixi els processos a seguir durant l’arribada de nous membres de la comunitat escolar (alumnes, professorat, famílies, PAS, etc.) i ha de crear una estructura organitzativa que permeti plantejar l’acollida com un procés gradual i seqüenciat en el temps, no quedant restringida a un primer contacte o trobada inicial. |
Pla d’atenció a la diversitat |
El pla d’atenció a la diversitat (PAD) és el marc en què es recullen les actuacions que el centre educatiu preveu per ajustar l’atenció educativa a les característiques i necessitats de tots els alumnes. Per tant, ha de fer referència tant a actuacions generals com a mesures específiques de suport, tot respectant els principis d’equitat, igualtat d’oportunitats i inclusió educativa. |
Pressupost 2023 |
En aquest document podeu consultar la previsió pressupostària per al curs natural 2023. |
Acords Consell Escolar 23-24 |
En aquest document podeu trobar els acords presos pel Consell Escolar al llarg del curs 23-24 |