Documents

Projecte Educatiu de Centre (PEC)

El projecte educatiu de centre (PEC) és un document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics, els principis organitzatius i el projecte lingüístic.

En aquest document s’especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d’actuació del centre, la concreció dels currículums que s’imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l’educació en valors i altres ensenyaments.

Projecte de direcció 2022-2026 (PdD)

El Projecte de Direcció (PdD) és l’instrument de gestió que concreta les actuacions del Projecte Educatiu del Centre (PEC) durant el període de mandat de la direcció del centre docent.

  1. Fa una diagnosi actualitzada del centre
  2. Inclou la definició d’objectius a assolir vinculats a la millora dels resultats educatius
  3. Concreta les actuacions previstes i l’estructura organitzativa necessària.
  4. Cerca la implicació de tot el personal en el treball en equip i el creixement dels nivells de motivació i de satisfacció.
  5. Inclou indicadors explícits d’avaluació del mandat.
  6. S’acompanya de mecanismes de retiment de comptes als òrgans de control.

Programació general anual 2023-2024 (PGA)

El projecte de direcció es concreta, cada curs, mitjançant les programacions generals anuals, que han de permetre assolir els objectius formulats en el projecte.La Programació General Anual és el document normatiu que concreta les actuacions per a cada curs a partir del PdD. Ha d’explicitar les prioritats i els aspectes relatius al funcionament dels centres per al curs escolar, fent èmfasi en els següents aspectes:

  • Prioritats del curs: concrecions d’objectius, actuacions (temporització i responsabilitats) i indicadors d’avaluació.
  • Funcionament i organització del curs: informacions més rellevants que conformen la planificació de l’any escolar.

Memòria anual 2022-2023

La PGA és valorada al final del curs a partir dels indicadors d’avaluació previstos a l’inici. La Memòria del curs recollirà la valoració de les actuacions fetes i pendents.

Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC)

Els centres educatius han d’elaborar les normes d’organització i funcionament (NOFC) d’acord amb el que estableixen el Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius, i el Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.

Inclouen:

  1. Criteris organitzatius.
  2. Criteris pedagògics.
  3. Procediments.
  4. Altres elements de l’organització i el funcionament.

Projecte lingüístic

El projecte lingüístic ha d’emmarcar el tractament de les llengües al centre i ha d’incloure els aspectes relatius a l’ensenyament i a l’ús de les llengües, entre els quals hi ha d’haver:

  1. El tractament del català com a llengua vehicular i d’aprenentatge,
  2. El procés d’ensenyament i d’aprenentatge del castellà,
  3. Les diverses opcions amb relació a les llengües estrangeres,
  4. Els criteris generals per a les adequacions del procés d’ensenyament de les llengües, tant globalment com individualment, a la realitat sociolingüística del centre.
  5. La continuïtat i la coherència educatives, pel que fa als usos lingüístics, en els serveis escolars i en les activitats organitzades per les associacions de mares i pares d’alumnes.

Per tant, EL PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE és un document que parteix d’una reflexió interna del centre, que recull les decisions preses a partir d’aquesta anàlisi amb relació a l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i que té com a objectiu donar coherència a la manera d’adquirir-les. És un document de reflexió i de presa de decisions que incideix en tots els contextos comunicatius dels centres: aula, centre i entorn.

Projecte de convivència

Els centres educatius del Servei d’Educació de Catalunya han de tenir implementat el Projecte de convivència en el marc del seu Projecte educatiu, i ha de reflectir les accions que el centre educatiu desenvolupi per capacitar tots els alumnes i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.

Les accions que s’hi proposen poden ser abordades des de tres nivells diferents:

  • valors i actituds,
  • resolució de conflictes i
  • el marc organitzatiu.

Pla d’acollida

El centre educatiu ha d’elaborar un Pla d’Acollida que defineixi els processos a seguir durant l’arribada de nous membres de la comunitat escolar (alumnes, professorat, famílies, PAS, etc.) i ha de crear una estructura organitzativa que permeti plantejar l’acollida com un procés gradual i seqüenciat en el temps, no quedant restringida a un primer contacte o trobada inicial.

Pla d’atenció a la diversitat

El pla d’atenció a la diversitat (PAD) és el marc en què es recullen les actuacions que el centre educatiu preveu per ajustar l’atenció educativa a les característiques i necessitats de tots els alumnes. Per tant, ha de fer referència tant a actuacions generals com a mesures específiques de suport, tot respectant els principis d’equitat, igualtat d’oportunitats i inclusió educativa.

Pressupost 2023

En aquest document podeu consultar la previsió pressupostària per al curs natural 2023.

Acords Consell Escolar 23-24

En aquest document podeu trobar els acords presos pel Consell Escolar al llarg del curs 23-24