3r. SECTORS ECONÒMICS

A l’àrea de medi social hem estat treballant els sectors econòmics.

Hem dut a terme una gran exposició després de fer una recerca d’informació i l’elaboració d’un petit mural. Tot això per grups.

Hem pogut exposar tot el que hem après sobre el sector primari, secundari i terciari. Ho voleu veure? Doncs cliqueu als vídeos i esperem que us agradin!

+vídeos

4t. VISITA A LA NOVA ESCOLA

Quina il·lusió!

Els companys i companyes de la classe del Freixe, hem anat a veure com estan començant a construir l’escola nova. Ens ha fet molt il·lusió conèixer als treballadors que ens han explicat que treballaran en equip per poder fer-la.

Ens hem situat en el terreny, hem llegit el cartell, i ens han vingut moltes ganes de tornar a classe per fer un dibuix de com ens estem imaginant la nova escola. Aquí ens podeu veure! Gràcies a tots i a totes.

 

+fotos

CM i CS. CERTAMEN LECTURA EN VEU ALTA

Els i les alumnes de Cicle Mitjà (3r i 4t) i Cicle Superior (5è i 6è), un curs més, participem en el Certamen de Lectura en Veu Alta. Tots els nens i nenes de cada classe ens vam preparar una lectura i, mitjançant una rúbrica, vam triar 3 guanyadors de cada grup.

Els guanyadors i guanyadores de cada classe van ser:

  • 3r: Elsa, David i Carlota
  • 4t: Paula, Blanca i Isona
  • 5è: Alba, Eva i Aabdo
  • 6è: Montse, Aina i Laia.

Avui dijous 17 de febrer, ens hem trobat al gimnàs de l’escola per triar el guanyador o guanyadora de CM i de CS. El jurat, format per mestres de l’escola, ho ha tingut molt difícil perquè hi ha hagut molt nivell i és que…gaudim tant de la lectura!

Finalment, la guanyadora de Cicle Mitjà ha estat l’Elsa de 3r i, com a suplent, la Paula de 4t. A Cicle Superior, la guanyadora ha estat l’Alba de 5è i, com a suplent, la Montse de 6è.

El Certamen de LVA està organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació, i compta amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” i de Biblioteques Públiques de Catalunya. Té com a objectiu la promoció de la lectura a l’alumnat de tot Catalunya i la nostra escola fa varis cursos que hi participa.

+fotos

vídeo CM               vídeo CS

EI. TALLERS D’EXPERIMENTACIÓ 3

Aquestes darreres setmanes, hem dut a terme la tercera ronda de tallers d’experimentació. En aquesta ocasió hem gaudit i experimentat amb diferents elements relacionats amb l’hivern.

En aquesta tercera ronda, hem experimentat amb caixes de cartró de diferents formes i mides. Al entrar a l’aula, els nens i les nenes es van trobar amb un mur gegant de caixes, primer de tot entre tots vam destruir aquest mur per després experimentar amb les caixes fent construccions, amagant-nos dintre etc…

Una altre proposta ha estat experimentar amb la foscor, en aquesta sessió hem presentat dues activitats. Per un costat, teníem una zona de l’aula habilitada com a una carpa amb robes, al entrar-hi els nens i les nenes trobaven llanternes i una caixa amb diferents contes relacionats amb l’hivern. La segona proposat de la sessió es duia a terme amb les taules de llum, teníem diferents plantilles (flocs de neu, ninots de neu…) que havíem de composar amb les monedes translúcides.

I finalment les taules sensorials. On vam poder gaudir amb diferents materials per manipular i experimentar de manera lliure. El materials presentats van ser:

  1. Sal gruixuda amb ninots de neu, pingüins, peces de fusta dels colors de l’hivern i embuts, culleres ets…
  2. Espuma d’afaitar i comptagotes amb pintura.
  3. Animals de l’hivern, trossets de “porexpan” blanc i gel (en una taula era gel blanc i a l’altre gel de colors).

Tot seguit, us deixem unes fotografies perquè veieu com hem gaudit.

+ fotos P3                          + fotos P4                             + fotos P5

6è. OBSERVACIÓ D’UN COR DE PORC

Els i les alumnes de 6è estem estudiant els diferents aparells del cos humà. Per tal de fer-nos una idea de la forma i estructura del cor humà, hem observat i disseccionat un cor de porc perquè té unes característiques molt semblants i és fàcil d’aconseguir a les carnisseries; en aquest cas, l’hem aconseguit a la carnisseria Joan Vilà de Figueres que és del pare de la Irene, la tutora de P3. Moltes gràcies Joan i Irene!

Per a l’observació hem fet servir: un cor de porc, una safata, unes tisores, un ganivet, una balança de cuina, un regle i canyetes. Hem observat el color, la forma, la llargària, l’amplada, el gruix, el pes, hem localitzat les aurícules i els ventricles i els vasos sanguinis que estan connectats amb tots aquests: les dues venes caves, les dues venes pulmonars, l’artèria aorta i l’artèria pulmonar. A continuació, l’hem disseccionat tot fent una primera incisió des de l’artèria pulmonar fins al ventricle dret i, una segona incisió des de l’aorta fins el ventricle esquerre. També hem observat les vàlvules que comuniquen les aurícules amb els ventricles, i les que es troben a la unió dels ventricles amb les artèries.

A part de tot aquest aprenentatge, que ens ha agradat molt i ha estat molt entenedor, també hem reflexionat sobre la importància de la donació de sang i òrgans.

+fotos

3r. AGILITAT DE CÀLCUL MENTAL

En l’àmbit matemàtic estem aprenent les taules de multiplicar i repassant diversos conceptes treballats anteriorment, com la resta i la suma.

Per adquirir més agilitat de càlcul mental ens organitzem en grups i participem de forma lúdica en jocs relacionats amb el que s’està treballant.

Tots els grups juguem a tots els jocs proposats i ens ho passem d’allò més bé!

A casa també ho podeu fer. Ja veureu que és molt divertit i hi repetireu.

+ fotos

EI. COEDUCACIÓ

Com tots i totes sabem, la coeducació és molt important i diàriament la treballem a l’aula. Aquesta setmana aprofitant que el CRP (centre de recursos de l’Alt Empordà) ens ha facilitat una caixa amb diferent material per treballar específicament aquest tema, hem dedicat diferents sessions. Ha estat molt interessant veure les reflexions, les converses sorgides a partir de diferents contes, com ara Rosa caramel, d’Adela Turin i Nella Bosnia, i les conclusions extretes. Aquí teniu el mural que cada classe ha creat.Comprar ROSA CARAMEL (Ed. Catalán), contes il·lustrats originals

+fotos

L’ESCOLA NOVA DE VILAMALLA, UN SOMNI FET REALITAT!

Benvolgudes famílies,

Volem compartir amb tots vosaltres una notícia que ens fa molta il·lusió: per fi s’ha posat en marxa l’inici del projecte per tal de poder construir l’escola nova del poble!

Es preveu que l’escola hauria d’estar acabada a mitjan de 2023, si es compleix el termini d’execució de setze mesos que preveu l’adjudicació.

A la reunió que es va celebrar el passat dilluns 24, hi vam assistir representants d’infraestructures de la Generalitat, l’equip d’arquitectes del projecte, els responsables de les empreses adjudicatàries, l’alcalde de Vilamalla, el Sr. Carlos Álvarez, el regidor d’educació, el Sr. Antonio Sánchez, i la directora de l’escola, la Vero Romero.

La nova escola s’edificarà en el sector anomenat “la carretera” i l’edifici constarà d’una planta baixa i un primer pis on hi haurà les aules. La superfície construïda supera els 2.000 metres quadrats. En aquest any i mig, no només s’haurà d’aixecar l’edifici, sinó que també s’urbanitzarà l’espai. Inicialment, l’escola disposarà d’una línia per a infantil i primària, ampliable a dues. A més de les aules, l’escola tindrà diversos serveis com ara biblioteca, cuina, menjador, magatzems, gimnàs i vestidors. La parcel·la on s’edificarà és de 9.000 metres quadrats, dels quals poc més de 7.000 han estat cedits a la Generalitat. Els 2.300 metres quadrats restants ja estan urbanitzats i serviran com a aparcament de l’escola. Es calcula que el cost final serà de 4.081.338 euros.

Volem donar les gràcies a totes les persones que han lluitat i treballat per aconseguir que aquest projecte sigui, ben aviat, una realitat.

Una escola per un poble, ho és tot!

 

DIA DE LA PAU

Benvolgudes famílies,

Cada 30 de gener se celebra el dia escolar de la PAU I LA NO-VIOLÈNCIA. Enguany, cada classe ha fet activitats relacionades amb aquesta temàtica.

A continuació, us convidem a veure les diferents activitats que hem realitzat a cada curs per prendre consciència de la importància de mantenir actituds positives per a respectar a les altres persones.

+fotos