I3, I4 i I5. SORTIDA “MOLÍ NOU DE CALABUIG”.

El passat divendres dia 27d’abril els nens i les nenes d’educació infantil, vam anar d’excursió a la granja el “Molí nou de Calabuig”. Vam poder gaudir de l’entorn de la granja, veure i conèixer diferents animals com les gallines, paons, ànecs, oques… vam donar menjar als conills, a les cabretes i vam preparar una “sopa” per les oques. Vam conèixer la Frida l’euga i la xula, l’ase.

Vam estar d’allò més entretinguts i ens ho vam passar molt bé. Un cop acabada la visita, vam dinar i després, vam gaudir d’una petita passejada amb carro amb la “xula”. Va ser molt divertit!

CORRECULL

Correcull, un repte que intenta canviar el món.

Aquesta proposta educativa impulsada des de Suècia amb el nom de Plogging, uneix l’activitat física amb el respecte pel medi ambient. Es tracta de “sortir al carrer i anar recollint les deixalles que els participants es van trobant pel camí”.

Aquest divendres 10 de maig, els i les alumnes des de 1r fins a 6è de l’escola, ens hem sumat a aquesta activitat per tal de conscienciar en la cura i l’estima del nostre entorn. Hem seguit diferents rutes segons els cicles de primària i, en acabar, hem pesat les deixalles que hem anat recollint pel poble.

Ha estat una proposta de conscienciació i ha valgut la pena!

2N. TREBALLEM L’ARTISTA JUDITH SCOTT

Els nens i nenes de 2n hem estat treballant l’artista: Judith Scott. Hem après sobre la seva vida, com era, què feia i quines escultures va crear. A nosaltres ens ha inspirat molt per fer una obra molt bonica que podeu veure a l’entrada de primària. A més a més, hem après pinzellades d’un nou llenguatge per poder-nos comunicar, tal i com ho feia la Judit Scott. Mireu aquest vídeo on us ensenyem la nostra feina durant aquestes últimes setmanes.

+ vídeo

6è. RODAESPORT

L’alumnat de 6è de Primària va participar en la 4a edició del Rodaesport de Vilafant, celebrat el divendres 19 d’abril. Aquesta és una activitat intercentres que gira al voltant de la temàtica dels esports minoritaris.

A la jornada hi ha participat les escoles de Borrassà, Cabanes, Cistella, Garrigàs, Lladó, Llers, Navata, Ordis, Palau de Santa Eulàlia, Pont de Molins, Vilafant, Vilabertran, Vilamalla i Vilanant.

Durant la sortida vam poder practicar els diferents esports treballats prèviament a les sessions d’educació física, vam conèixer a alumnat d’altres centres, retrobar-nos amb amics i amigues… I sobretot ens ho vam passar molt i molt bé!

Us deixem un recull de fotos perquè pugueu comprovar-ho!

6è. TEATRE DE SANT JORDI

El passat dimarts 30 d’abril, els i les alumnes de 6è vàrem representar l’obra de teatre de Sant Jordi al gimnàs de l’escola a la tarda. Ens vam esforçar molt per tal de poder convertir-nos en grans actors i actrius. Esperem que ho gaudissiu!

També hem realitzat el concurs de punts de llibre organitzat per l’AFA. Cada nen i nena de l’escola, per haver-hi participat, ha rebut un obsequi i el guanyador o guanyadora de cada classe també ha rebut un llibre.

Ha estat una tarda fantàstica!

1R. “LAS TRES CABRAS GRUFF I EL TROL”

Els nens i nens de primer hem fet 4 funcions d’un espectacle de ninots davants els infants d’I1, I2, I3, I4 i I5.
Cada funció es desenvolupava en llengua castellana. Primer vam fer la publicitat dels espectacles tot donant dia i hora a les diverses funcions.
Un cop arribaven els espectadors els hi veníem entrades a 3 euros (si calia els hi tornàvem el canvi). Després el públic passava amb els acomodadors que amb una llanterna acompanyaven els petitons al seu coixí. Finalment, indicàvem l’espectacle amb un joc de dits “SOBRE EL PONT”.
Per acabar, els hi representàvem aquest conte tradicional de Noruega. Els nens i nenes de primer van fer una bona feina.

I1 i I2. PECES SOLTES.

L’activitat del joc de peces soltes és molt beneficiosa per a l’educació dels infants, on ofereix diverses oportunitats d’aprenentatge i desenvolupament.

És una activitat on ells gaudeixen molt i treballen el seu desenvolupament cognitiu, físic, lingüístic i social.

Aquí aprenen a classificar, emparellar, a fer petites composicions, construir i a descobrir diferents formes de joc lliure, deixant anar la seva imaginació i creativitat.

Aquí us deixem un petit recull del que hem fet aquesta setmana.

5è. RULES OF CINEMA

Aquest tercer trimestre, seguint amb la temàtica del cinema, l’alumnat de cinquè hem pogut decidir posar en escena normes del cinema o fer una presentació oral de normes inventades d’un cinema imaginari.

Per grups hem treballat l’escrit i l’expressió oral de cada proposta. Ens ho hem passat molt bé i hem après molt!

Tot seguit, podeu visualitzar el vídeo.

+video

SANT JORDI ’24

La diada de Sant Jordi és una celebració especial a l’escola, plena de color, creativitat i alegria. Enguany, l’alumnat van participar en una sèrie d’activitats emocionants.

La jornada va començar amb tres tallers al matí. Fent unes fantàstiques i úniques roses de Sant Jordi, jocs temàtics sobre aquesta llegenda al gimnàs de l’escola, veure un breu curtmetratge i visitar la parada de llibres dels alumnes de 6è amb la col·laboració de l’AFA.

A la tarda, vam començar el nostre punt de llibre pel concurs i vàrem acabar la jornada amb un deliciós berenar gentilesa de l’AFA de l’escola. MOLTES GRÀCIES AFA.

I5. RACONS MATEMÀTIQUES.

I continuem treballant diferents propostes matemàtiques. Iniciem la sessió, presentant els diferents organitzem en racons, cada racó té la seva proposta de treball per ampliar i consolidar diferents continguts matemàtics.

En aquesta ocasió, hem utilitzat el policubs per treballar el reconeixement del número i el comptatge. Han practicat el concepte de suma resolent els diferents trencaclosques, i hem treballat l’atenció i la lògica a través del joc “Speed cups”.

S’ho han passat molt bé i mica en mica anem aprenent a treballar en petit grup i de manera més autònoma.