PIRÀMIDE DE L’ACTIVITAT FÍSICA A LA INFÀNCIA I A L’ADOLESCÈNCIA
Aquesta piràmide ens posa exemples:
- Dedicar menys de 2 hores al dia a les accions que representin inactivitat com: veure la televisió, jugar a videojocs i utilitzar l’ordinador.
- Buscar un espai entre 2 i 3 vegades a la setmana per anar a jugar als gronxadors, anar a jugar al parc, posar música i ballar…
- Durant entre 3 i 5 vegades a la setmana caldrà realitzar algun esport i/o activitat de lleure com pot ser: patinatge, ciclisme, aeròbic, natació, córrer, voleibol, bàsquet, futbol, tennis, saltar a corda, joc de grup…
- I ja com a activitat més freqüentment (diària): jugar a l’aire lliure, fer caminant o en bicicleta els desplaçaments, caminar, pujar i baixar les escales en comptes d’usar l’ascensor, ajudar amb les tasques de casa, recollir les joguines, anar caminant fins l’escola, passejar…
Aspectes a tenir en compte
· Triar activitats “físicament actives”, respectant les preferències del teu fill. Provar diferents activitats pot ajudar a que cada nen trobi la que més li agradi.
· Motivar al/la petit/a, mitjançant el joc, durant l’activitat.
· Donar més importància a la participació que al fet de guanyar.
· Compartir amb ell l’activitat física sempre que sigui possible.
· Conèixer les motivacions i els interessos dels petits de la casa i implicar-los en la presa de decisions de les activitats que farem pot ajudar a gaudir més de l’activitat.
· Ser un exemple a seguir!
Font: Pla d’Activitat Física, Esport i Salut.