Butlletí 37: 23 de juliol

Pla Obertura del Centre 2020-2021

Ahir es va informar al consell escolar de les línies principals de l’esborrany del pla d’obertura de cara al curs 2020-2021. Us posem alguns aspectes clau de manera que ens anem fent a la idea d’alguns canvis importants de funcionament:

• La intenció és que l’escola sigui presencial durant tot l’horari lectiu i per a tots els nens i nenes.
    • Les mesures de seguretat bàsiques seran: mascareta, distància i rentat de mans. Així com neteja, desinfecció i ventilació dels espais.
    • Els alumnes s’agruparan en grups estables, que seran com unitats de convivència. En principi aquests grups seran els mateixos grups-classe actuals i tindran un funcionament on les mesures de seguretat se suavitzen.
    • S’evitarà al màxim el contacte amb altres grups. En cas de no poder-se evitar, cal mantenir les mesures de seguretat.
    • Cada comunitat tindrà el seu equip de mestres i a cada grup entra un nombre limitat de mestres. Garantim la presencia d’una persona d’anglès a cada comunitat.
    • Es faran entrades i sortides per les tres portes i en diferents horaris (amb un marge de 10 minuta) i s’utilitzaran les tres escales (cada curs tindrà assignada la seva). És demanarà la màxima puntualitat.
    • Les famílies només podran accedir al centre amb cita prèvia o en horari d’atenció (ja s’especificarà).
    • Les reunions amb les famílies es faran prioritàriament de forma telemàtica.
    • De cara a possibles símptomes compatibles amb la Covid, hi haurà un control i una corresponsabilitat per part de la família i un protocol d’actuació en el centre.
    • El servei de menjador funcionarà de manera que els alumnes estiguin al màxim possible amb seu grup estable i tenint en compte les mesures de seguretat.
    • A l’acollida matinal i a les activitats extraescolars s’hauran de seguir les mesures de seguretat bàsiques.
    • S’està preparant una planificació organitzativa i pedagògica de manera que pugui haver-hi una continuïtat en cas de confinament total o parcial. Això inclou classes telemàtiques i tutories, tant amb grups reduïts com individuals.

Menjador, extraescolars i acollida

ATENCIÓ: El telèfon de contacte del servei del menjador ha canviat, a partir d’ara serà el 656 30 85 68. La coordinadora segueix sent la Carol Sánchez.

Us enllacem als fulls informatius i d’inscripció d’acollida i extraescolars i de menjador:

FORM_INSCRIP_EXTRAESC I ACOLLIDA_VICENTE_FERRER_2020-21

INFORMACIÓ MENJADOR FAMÍLIES VICENTE FERRER 2020-21

INSCRIPCIÓ MENJADOR

Calendari escolar 2020-2021

Inici i fi de curs

• 14 de setembre de 2020
    • 22 de juny de 2021

Vacances Nadal i Setmana Santa

• Nadal: del 22 de desembre de 2020 al 7 de gener de 2021.
    • Setmana Santa: del 27 de març al 5 d’abril de 2021.

Dies festius de lliure disposició

• 1r trimestre: 9 d’octubre de 2020
    • 2n trimestre: 15 de febrer de 2021
    • 3r trimestre: 21 de maig de 2021

Festes locals

• 7 de desembre de 2020
    • 20 de maig de 2021

Horari

L’horari lectiu del centre és de 9 a 12,30 h i de 15,00 a 16,30 h per a tots els alumnes del centre. L’horari intensiu és de 9 a 13h. (Els alumnes que utilitzen el servei de menjador surten a partir de les 15h o les 15,30 hores).

Es farà jornada intensiva el 22 de desembre de 2020 i del 7 al 22 de juny de 2021 (ambdós inclosos)

Per als alumnes que inicien l’escolarització a P3 s’organitza un breu període d’adaptació que suposa una certa modificació dels horaris dels primers dies de classe, i que es fa saber a les famílies en les reunions prèvies corresponents, un cop tinguem l’autorització del Departament d’Educació.

CALENDARI ESCOLAR 2020-2021 (En PDF)

Altres

Si necessiteu enviar-nos alguna comunicació durant el mes d’agost, el canal que queda obert és el del correu electrònic, els números de telèfon no estaran operatius.

• Correu electrònic (prioritari): a8063761@xtec.cat / esc-vicenteferrer-sb@xtec.cat.

Abans de començar el curs us informarem detalladament dels diferents punts del pla d’obertura, així com del període d’adaptació de P3. També s’ha sol·licitat al Departament d’Educació la possibilitat de fer uns dies d’entrada progressiva a P4, atès que es tracta d’uns infants que han estat més temps fora de l’escola que a l’escola (només han fet  mig P3). Encara no tenim resposta.

Des de l’equip directiu desitgem que passeu un bon estiu. Cada família el passarà de forma diferent, treballant o de vacances, a casa, a un càmping, a un apartament, al poble familiar… l’únic que esperem és que totes i tots vosaltres gaudiu d’una bona salut. Si us plau, seguiu les recomanacions de les autoritats sanitàries i cuideu-vos. Ens veiem al setembre!