Butlletí 21/20-21: 22 de gener

Situació actual

Abans d’entrar a informar, volem donar ànims a aquells de vosaltres que estigueu vivint directament o indirectament els efectes d’aquesta pandèmia i agrair la seva feina a la gent que tenim a primera línia en hospitals, centres sanitaris o a qualsevol lloc essencial.

En aquests moments la situació de la pandèmia és la pitjor des que vam començar el curs 2020-2021, per això és molt important un estricte compliment de les normes de seguretat i prevenció.

Aquesta setmana se’ns han notificat tres positius per Covid-19 a l’escola. Només un d’aquests casos ha suposat el confinament d’un grup, en aquest cas, de cicle inicial.

Els integrants del grup confinat han hagut de passar una prova PCR i no s’ha comunicat que hagi hagut cap cas positiu, fet que confirmaria que no hi ha hagut transmissió del virus dins de l’escola.

La setmana vinent es farà un cribratge al personal del centre: mestres, personal d’administració i servei i personal de menjador i cuina.

Protocols i actuacions

Després d’aquests casos de Covid, algunes persones han fet consultes o comentaris respecte a les actuacions que s’han dut a terme des de l’escola. Per tal d’aclarir aquests dubtes, exposem alguns punts importants a tenir en compte per poder saber el perquè de les actuacions:

• Sempre que es doni un cas de positiu, l’escola informarà les famílies del grup on s’hagi donat. Mai, en cap cas, es donarà el nom de la persona que ha tingut aquest resultat ni s’aportarà cap informació relativa a la seva identitat. Ningú té el dret de saber les dades mèdiques d’una altra persona. En aquest sentit la normativa de protecció de dades és molt estricta, sobretot quan aquestes dades poden afectar a menors d’edat. Qualsevol persona que faci públic el nom d’un afectat sense el seu consentiment explícit, pot haver-se d’enfrontar a conseqüències legals.
      • El possible risc per haver tingut més o menys contacte amb una persona és gairebé impossible de controlar i es resol fent la prova PCR a totes les persones considerades contactes estrets d’un positiu.
      • Els Referents Escolars Covid del CAP Montclar decideixen quan s’ha de confinar un grup i fer proves PCR als seus integrants. L’escola ha de seguir les instruccions que rep al respecte.
      • No s’informa les famílies d’un grup quan s’està fent una PCR a algun dels seus membres, només es fa quan es dóna un cas positiu. De fet cada setmana hi ha alumnes o treballadors del centre que passen algun tipus de prova de detecció de la Covid-19 i la immensa majoria han donat negatiu.

Aclarim també alguns punts que generen confusió:

• Quan es confina un grup es fan proves PCR a tots els integrants d’aquest grup, alumnes i mestres. Les persones confinades no poden tornar a l’escola fins el dia indicat, ni sortir al carrer, anar a comprar, al parc…  a no ser que sigui un desplaçamanet estrtictament necessari.
      • Si hi ha hagut un positiu però des de Salut ens diuen que no cal confinar, des de l’escola igualment prenem unes mesures de precaució, limitant el contacte de persones externes amb aquest grup durant uns dies.
      • Si un infant està confinat per ser contacte estret, però no té símptomes, els seus germans no tenen l’obligació de confinar-se i poden venir a l’escola o al centre on vagin.
      • Si un nen o nena està a l’espera del resultat d’una PCR perquè ha tingut símptomes, la seva família s’ha de confinar fins a saber-ne el resultat. En cas de negatiu ja poden venir a l’escola i en cas de positiu hauran de fer-se la prova i la posterior quarantena.

Entenem que és un tema que genera preocupació, però volem que totes les famílies tinguin clar que s’actua amb la major professionalitat possible i sempre seguint les instruccions sanitàries.

Balanç temporal

A dia d’avui el balanç del curs fins ara és molt positiu ateses les circumstàncies, la majoria de famílies han mostrat un gran respecte i col·laboració i, sobretot, els nens i les nenes s’han adaptat a una situació gens fàcil de forma admirable.