La biblioteca de l’escola

LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA

Entenem la Biblioteca escolar com un espai privilegiat del nostre centre. Un espai on els nens puguin gaudir de la lectura. Un lloc que doni peu a l’ambigüitat, que permeti a l’alumnat passar pel món imaginari propi de la literatura, que escapi de la realitat i jugui amb la il·lusió, però també un espai on s’emmagatzemi el màxim coneixement de la nostra realitat, on intervenen diferents mitjans: llibres, enciclopèdies… i material informàtic. I aquí cobra una especial importància les noves tecnologies com a recerca dins els projectes d’escola i altres àmbits.

Els objectius que plantegem en aquest projecte són:

• Dinamitzar la biblioteca del centre.
  • Despertar, crear i estendre el gust per la lectura.  ·
  • Formar als usuaris en el funcionament i amb els hàbits d’una biblioteca.
  • Fomentar la creativitat (artística, literària, dramàtica) dels alumnes a través de la lectura.
  • Integrar la Biblioteca dins el Pla lector, i aquest dins les programació didàctiques de les diferents àrees, així com, relacionar-lo en les competències bàsiques.
  • Dotar-la de forma permanent amb els recursos necessaris pel seu funcionament.

El funcionament:

Educació infantil: P4 i P5 en mig grup cada 15 dies pugen a la biblioteca a escoltar un conte, del que després es fa una rotllana i cadascú exposa les seves vivències o comentaris que vulgui fer i es deixa temps per gaudir de la lectura individual o en petits grups.

Educació Primària: a 1r es continua treballant d ela mateixa manera fins que a meitat de curs els nens aconsegueixen el carnet de la biblioteca i poden començar a fer préstec. Cada alumne té un quadern del lector on anota les parts més principals del conte, com el títol o l’autor i aquest contes se’ls poden emportar de préstec. Així ho fem fins 6è de primària. Part de l’estona de biblioteca es deixa perquè els nens mirin contes lliurement una vegada finalitzat el préstec. Quan finalitzen l’etapa educativa tenen un recull de tots els contes de la biblioteca que han llegit.