Juguem amb la llengua !!

Les dragones de komodo aquest mes durant les estones de racons lingüístics han pogut experimentar, com a novetat, l’execució de dictat en parella. Per això, cal que l’alumnat es posi de dos en dos. L’alumne A de cada parella té un full amb uns quants fragments del dictat, amb buits intercalats.

L’alumne B disposa del text complementari; és a dir, té els fragments que manquen al company i buits intercalats (els fragments que té l’alumne A). Primer l’alumne A dicta al B el primer fragment i aquest l’apunta al seu full, després el B dicta a l’A el seu primer fragment i així successivament fins acabar el dictat.

Al final, cada alumne s’autocorregeix el seu dictat a partir del full que li facilita la docent.

Es tracta d’un dictat molt rendible perquè l’alumne no només transcriu el text, sinó que també pot exercitar la lectura en veu alta i la pronunciació. Va bé que els textos siguin complets, breus i interessants. Tot un èxit i novetat per ells i elles.