Des de l’àmbit de la biblioteca escolar, l’animació lectora es podria definir com una sèrie d’accions encaminades a despertar la curiositat i l’interès dels infants pels llibres i fomentar el seu desig de llegir.
Tothom, adults i infants, llegim per motius diversos: per a conèixer i saber més, per a comunicar-nos amb els altres, per sentir l’emoció d’endinsar-nos en una aventura…
Quan els donem a conèixer la diversitat de llibres que tenim a la biblioteca- mediateca, van comprovant que hi poden trobar resposta a moltes necessitats i demandes diverses.
Els hi proporcionem una estona per poder llegir a la biblioteca, en un ambient funcional i acollidor . També poden emportar-se a casa uns quants dies llibres de literatura infantil i/o de coneixements, i revistes infantils.
Com a lectors/es i usuaris/es d’aquest servei, tenen uns drets: poden mirar i triar els llibres de la biblioteca o de la mediateca, saltar-ne pàgines, no començar ni acabar el llibre, rellegir-lo…
I també, per suposat, unes obligacions: parlar fluixet i respectar els altres, cuidar bé dels llibres, tornar-los el dia que toca, escriure la valoració en el seu quadern de lectura ….
Els infants disposen d’un temps no escolar que cal coordinar bé; perquè de vegades pot arribar a estar massa ocupat i no afavorir l’hàbit lector; ben al contrari, provocar que els infants no llegeixin i/o que avorreixin la lectura.
Des de l’àmbit familiar es pot estimular, facilitar, compartir… una bona estona de lectura.
Imma Estruch Tobella
Coordinadora de Biblioteca